شناسهٔ خبر: 56348785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دختران دانش‌آموز "چاق" شده‌اند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزایش چاقی در بین دانش‌آموزان را متذکر شد و گفت: نرخ چاقی دختران دانش‌آموز ۳۴ درصد رسیده و اکنون به‌صورت متوسط از ۳ دختر یک نفر آنان دچار چاقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، صادق ستاری‌فرد شامگاه شنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی وحدتیه دشتستان از اجرا طرح شهید سلیمانی در مدارس سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت در اجرا این طرح ساخت فضاهای ورزشی در مدارس آغاز شده و از 2 هزار و 100 طرح تدوین شده تاکنون حدود 50 درصد آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح یک‌هزار واحد آموزشی در مدارس در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: این تعداد تا پایان مهرماه به یک‌هزار و 500 واحد آموزشی افزایش می‌یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعتبار ساخت فضاهای ورزشی در مدارس را 600 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با مشارکت مدارس، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ساخته می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی مدارس افزایش می‌یابد تصریح کرد سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی 34 سانتیمتر است که با اولویت فضای سرپوشیده در مدارس دخترانه افزایش می‌یابد.

وی افزایش چاقی در بین دانش‌آموزان را متذکر شد و گفت: نرخ چاقی دختران دانش‌آموز 34 درصد رسیده و اکنون به‌صورت متوسط از 3 دختر یک نفر آنان دچار چاقی است که عامل آن کم تحرک و بی‌توجهی به ورزش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأمین تجهیزات ورزشی مدارس را یکی اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: امسال 100 میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و اقلام ورزشی مدارس اختصاص یافته است.

ستاری‌فرد از ساخت استخر دانش‌آموزی خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل استخر ویژه دانش‌آموزان در سراسر کشور 868 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و بودجه سال جاری اختصاص یافته است

وی طرح صبا یا شنای دانش‌آموزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: امید می‌رود با مشارکت سازمان برنامه و بودجه استخر دانش‌آموزی در حال اجرا تکمیل و طرح صبا یا شنای دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان سوم ابتدایی اجرایی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع ورزش و تربیت‌بدنی یکی از مهم‌ترین محور‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است اظهار کرد: در اجرا طرح شهید خرازی تاکنون 933 مجموعه ورزشی در مدارس سراسر کشور در اختیار خانواده‌ها برای ورزش والدین و سایر اعضا خانواده قرار گرفته است.

تحویل 15 هزار قلم کالا آموزشی، ورزشی و خدماتی مدارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر هم از تحویل 15 هزار قلم کالا آموزشی، ورزشی و خدماتی مدارس خبر داد و بیان کرد: این تجهیزات در قالب کاروان 18 گانه تحویل مدارس شهری و روستایی استان بوشهر شد.

ابراهیم احمدی وسایل سرمایشی، آموزشی هنرستان‌ها، میز و نیمکت، صندلی، کامپیوتر و نمایشگر تعاملی را از جمله این تجهیزات دانست و گفت: این اجناس با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال در بین مدارس استان بوشهر توزیع شد.

وی با اشاره به افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهر وحدتیه دشتستان خاطر نشان کرد: این طرح با زیربنا یک‌هزار و 316 متر مربع با اعتبار 2.5 میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر با اشاره به افتتاح استخر دانش‌آموزی شهر بوشهر تصریح کرد: استخر دانش‌آموزی شهدای فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با زیربنا بیش از 2 هزار متر مربع با اعتبار 23 میلیارد تومان ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/190

نظر شما