شناسهٔ خبر: 56348065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روایتی از نحوه برخورد با زن نیمه‌برهنه در نیویورک!

صاحب‌خبر -

تسنیم: محمدجواد لاریجانی، دبیر سابق ستاد حقوق بشر با اشاره به ماجرای فوت مهسا امینی، روایتی از نحوه برخورد با زنان نیمه برهنه در نیویورک را مطرح کرد.

محمدجواد لاریجانی به موضوع خانم مهسا امینی پرداخت و گفت:

* یک شهروند ایرانی در مرکز انتظامی فوت کرده است و سوؤالهایی به‌صورت طبیعی پیش می‌آید که "چه اتفاقی افتاده است؟"، این سؤال‌ها، طبیعی است و باید با قرائن پاسخ داد تا موضوع روشن شود امّا کنار اینها مطالب مصنوعی قابل‌توجهی هم وجود دارد.

* یکی از مسائل مصنوعی که رخ داد این بود که یک‌دفعه حجم عظیمی از تبلیغات راه می‌افتد و همه متخصص پزشکی می‌شوند! برخی می‌گویند "با همین یک تصویر می‌گوییم ضربه مغزی شدهاست"؛ دیگری می‌گوید "زیر شکنجه مرده است"! و اینها با انبوهی از بازسازی‌های مجازی پمپاژ می‌شود، این چیزها،‌ مسائل طبیعی نیست و جزو مصنوعات است.

* با نوارهایی که دیده‌ام و بعضی سؤالاتی که در این زمینه پرسیده‌ام به‌نظرم مرگ ایشان مسلّماً زیر ضربه یا شکنجه نبوده است؛ برخی می‌گویند موقع بازداشت استرس عظیمی واردشده است؛ من نمی‌توانم استرس را اندازه بگیرم ولی ممکن است دچار استرس شده باشد؛ اما ادعاها که می‌گوید زیر ضربه بوده بر اساس شواهدی که دیده‌ام رد است.

* در همه کشورها، حتی کشورهای سکولاری که برخی برایشان ریسه می‌روند، مسئله برهنگی، حدودی دارد؛ هیچ کشوری نیست که بگوید در جاهایی که دسترسی عمومی به آن وجود دارد هیچ حدودی نباید رعایت شود، همین الآن در نیویورک اگر خانمی در خیابان راه برود و قسمت بالاتنه‌اش را لخت کرده باشد، همان پلیسی که دزد را می‌گیرد، جلویش می‌ایستد و می‌گوید یا باید پوشش را رعایت کند و یا او را به دادگاه ارجاع می‌دهد.

پ

برچسب‌ها:

نظر شما