شناسهٔ خبر: 56347022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«نخستین شهیدان نظام تعلیم تربیت» به حق‌جویان جهان درس مقاومت دادند

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به یادواره شهدای فرهنگی بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان، نوشت: عزیزانی که نخستین شهیدان نظام تعلیم و تربیت بودند، با جریان سرخ خون خویش، درس ایثار و مقاومت را نه‌تنها به دانش‌آموزان ایران بلکه به تمام حق‌جویان جهان آموختند و واژه عشق را به قلب‌های پاک تلقین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یادواره شهدای فرهنگی بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهرماه سال 1359، همزمان با چهل و دومین سالگرد این حادثه برگزار شد. وزیر آموزش و پرورش با ارسال پیامی به این یادواره، یاد و خاطره شهدای فرهنگی این حادثه تلخ را گرامی داشت.

در متن پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسْتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ ٱلْمَلَٰٓئِکةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَبْشِرُواْ بِٱلْجَنَّةِ ٱلَّتِی کنتُمْ تُوعَدُونَ «آنان که گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند، فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و بر آنها مژده دهند) که دیگر هیچ ترس و اندوهی نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند، بشارت باد».

بسیار مباهات و افتخار بر مردم کشوری که سراسر خاک گسترده آن از حضور شهیدان عطرآگین شده است؛ حماسه آفرینان دلاوری که با قیام علیه ستم و استکبار، صحیفه تاریخ انقلاب اسلامی ایران را با نثار خون سرخ خویش، تقدس بخشیدند.

آبادان قهرمان، آوردگاه دلاوران جان‌برکفی است که تمامی همت خویش را برای ایثار و استقامت در راه حق به میدان آورده بودند؛ زنان و مردان رشیدی که در طول هشت سال دفاع مقدس، مصمم و قوی به مقابله با دشمن پرداختند و به اسطوره‌ای ماندگار تبدیل شدند.

مگر هواپیمای رژیم خون‌ریز بعثی که در دوم مهرماه سال 1359 ناجوانمردانه و بی‌خردانه پیکر پاک معلمان و دانش‌آموزان عزیز آبادان را غرق خون ساخت، جز آن بود که از رویارویی با این جان‌برکفان عاشق در هراس بود وگرنه دلیران ایران را از مرگ و شهادت چه باک؟

عزیزانی که نخستین شهیدان نظام تعلیم و تربیت بودند، معلمانی که با اقتدا به حضرت ابوالفضل و حضرت اباعبدالله‌الحسین علیهم السلام، با جریان سرخ خون خویش، درس ایثار و مقاومت را نه‌تنها به دانش‌آموزان ایران بلکه به تمام حق‌جویان جهان آموختند و واژه عشق را به قلب‌های پاک تلقین کردند.

سالروز عروج عاشقانه شهید «صمد صالحی»، رییس وقت آموزش و پرورش آبادان و تعدادی از همکاران عزیز فرهنگی و دانش‌آموزان معصوم و بی‌گناه را که پویندگان راه دانش و ایمان بودند و در اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعث صدام به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم، به روح پاکشان درود می‌فرستیم و خاضعانه در برابر آرمان‌های بزرگ آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

همکاران عزیز و اولیای گرانقدر!

به‌عنوان خدمتگزار کوچک ملت بزرگ ایران، همزمان با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1402-1401، ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به‌ویژه شهیدان دوم مهرماه سال 1359 و تکریم خانواده‌های معظم آنان، از شما جامعه بزرگ فرهنگیان و والدین گرانقدر، انتظار دارم با تأسی به منویات مقام معظم رهبری برای حفظ، تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، برنامه‌ریزی و اقدام نمایید به طریقی که فرهنگ ایثار و مقاومت بین نسل جوان و نوجوان امروز بیش از پیش شناخته و در ضمیر پاک آنان نهادینه شود.

دانش‌آموزان فهیم!

از شما عزیزان هم انتظار دارم با آگاهی و مطالعه در مورد راه و زندگی دانش‌آموزان شهید که همانا پیروان پاک فرزندان امام حسین علیه السلام بودند، تمامی تلاش و همت خویش را برای شناخت و ادراک پیام خونین آنان به کار بندید تا در دو جهان رستگار شوید.

توفیق روزافزون شما را در تحقق تمدم نوین اسلامی از خداوند منان خواستارم».

پایان پیام/

نظر شما