شناسهٔ خبر: 56346883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد حماس و جهاد اسلامی از سخنرانی محمود عباس در سازمان ملل متحد

تهران- ایرنا- حماس و جهاد اسلامی شنبه شب از اظهارات محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه "القدس العربی" فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در این باره اعلام کرد: سخنان عباس چیزی جدیدی جز زبان شکست و تکدی گری نسبت به جامعه جهانی نداشت.

برهوم افزود: این سخنان در حد و اندازه آرمان ملت فلسطین، ماهیت و تشدید درگیری با رژیم اسرائیل نبود.

سخنگوی حماس افزود: عباس درحالی رهسپار سازمان ملل متحد شد که وی در انزوای ملی و مردمی و به دور از عوامل قدرت مبتنی بر اتحاد، مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران بود.

برهوم افزود: حماس پس از سخنان عباس هیچ امیدی به نتایج آن ندارد، جز این که طرح‌های یهودی سازی و جسارت اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین، خاک و مقدسات آن تشدید شود.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در غزه نیز به خبرنگاران گفت که سخن سخنان عباس هیچ چیز جدیدی نداشت و تنها محدود به تکدی از جامعه جهانی بود که خود مسؤول فاجعه، درد و رنج مردم فلسطین است.

سلمی خاطرنشان کرد که عباس آنچه که مطلوب مردم فلسطین بود، از جمله اعلام پایان سازش، توافقنامه اوسلو و توقف کامل هماهنگی امنیتی با اشغالگران اسرائیلی است، ارائه نکرده است.

عباس در سخنانی در هفتاد و هفتمین نشست سازمان ملل متحد خواستار اعطای عضویت کامل به فلسطین و تدوین یک طرح بین المللی برای پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل و برقراری صلح مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل و قطعنامه‌های مشروع بین المللی و ابتکار عمل صلح کشورهای عربی شد.

وی با حمله شدید به اسرائیل گفت: ما هیچ گزینه دیگری جز تجدید نظر در روابط خود با اسرائیل نداریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: اسرائیل به صلح هیچ باوری ندارد و جز به مانند اشغالگر با آن برخورد نخواهد کرد، تل آویو طرح تشکیل دو کشور مستقل و توافقنامه اسلو را از میان برده است.

نظر شما