شناسهٔ خبر: 56346832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

توفان فیونا در کانادا؛ از قطع برق خانه‌ها تا لغو سفر «ترودو» به ژاپن

فارس

وزش توفان قدرتمند «فیونا» در شرق کانادا برق صدها خانوار این کشور را قطع کرد و سفر نخست وزیر این کشور به ژاپن لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزش توفان قدرتمند «فیونا» در شرق کانادا روز شنبه برق صدها خانوار این کشور را قطع کرد.

به  گزارش «خبرگزاری فرانسه» توفان قدرتمند فیونا برق بیش از ۵۰۰ هزار خانوار کانادایی را قطع کرده و شرق کانادا را با بادهای شدید و باران شدید در روز شنبه مواجه ساخت. تنها در استان « نویا اسکوشیا» دستکم  چهار صد هزار خانوار با مشکل قطع برق مواجه شدند.

وبگاه «رادیو ملی آمریکا» نیز در این زمینه گزارش داد که فیونا روز شنبه برق بیش از ۵۰۰۰۰۰ خانوار را در کانادا قطع کرد و باد و باران شدید به خانه‌ها آسیب رساند.

فیونا اواخر روز جمعه از یک توفان به یک توفان پسا گرمسیری تبدیل شد، اما هواشناسان هشدار دادند که همچنان می‌تواند بادهای شدید توفانی و باران‌های شدید به همراه داشته باشد.

«مرکز توفان کانادا» پیشتر هشدار داده بود که این توفان می‌تواند یکی از قوی‌ترین توفان‌های این کشور باشد. شهردار و شورای شهرداری منطقه «کیپ برتون» در بحبوحه قطعی گسترده برق، بسته شدن جاده‌ها وضعیت اضطراری محلی اعلام کردند.

توفان فیونا در کانادا؛ از قطع برق خانه‌ها تا لغو سفر «ترودو» به ژاپن

شهردار شهرداری منطقه کیپ برتون گفت: «منازلی هستند که به دلیل سقوط درختان بزرگ خسارت قابل توجه دیده‌اند. همچنین خانه‌هایی هستند که سقف آنها به طور کامل کنده شده و پنجره‌ها شکسته شده‌اند. خسارات بسیاری به وسایل و سازه‌ها وارد شده، اما تا این لحظه به مردم آسیبی وارد نشده است.»

وزارت امنیت عمومی کانادا نیز به شهروندان این کشور هشدار داده است که از همه سفرهای غیر ضروری با خودرو خودداری شود. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز تصمیم گرفت سفر خود را به ژاپن به تعویق بیندازد.

چندی قبل نیز توفانهای شدید که مناطق وسیعی از ایالتهای میشیگان و اوهایوی آمریکا را در بر گرفت به قطع شدن برق بیش از ۶۵۰۰۰۰ مشترک در این منطقه و کشته شدن سه نفر انجامید.

 یکی از کشته ها پسربچه ۱۱ ساله است.  «باب اوراوک»کارشناس هواشناسی سازمان ملی آب و هوایی آمریکا گفت چندین طوفان باعث وزش باد با سرعت ۶۰ تا ۸۰ مایل در ساعت در بخش‌هایی از ایالتهای «ایلینوی»، «ایندیانا»، «میشیگان» و «اوهایو» شد.

نظر شما