شناسهٔ خبر: 56346664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

توسعه فضای ورزشی مدارس از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

بوشهر- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت فضای سرپوشیده دختران درسندتحول دولت به صراحت اعلام شده که با جدیت این اولویت پی گیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد شنبه شب در مراسم افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش آموز وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر سرانه ورزشی دانش آموزی در کشور ۳۴ سانتی متر است و تلاش می‌شود این سرانه افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت فضای سرپوشیده دختران در سند تحول دولت به صراحت اعلام شده است و از تکالیف آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است که با جدیت این اولویت را پی گیری و دنبال می‌کند.

وی گفت: مدارس دخترانه مصون سازی، محرم سازی، جداسازی و دیوار سازی شده و محیط امنی برای فعالیت ورزشی دختران هستند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه نرخ چاقی دختران به ۳۴ درصد رسیده که از هر سه دختر یک نفر دچار چاقی شده است و می‌طلبد آموزش و پرورش، خیرین و نهادهایی که تاکنون در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی ورود کرده‌اند در ایجاد این مهم برای فراهم سازی شرایط ورزش دختران نیز ورود کنند.

توسعه فضای ورزشی مدارس  از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است

وی افزود: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت تلاش کرده‌ایم نسبت به بهسازی و بهینه سازی حیاط مدرسه‌ها اقدام کنیم و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز باید از منابع خود در راستای تقویت فضای ورزشی درون مدرسه‌ای به خصوص در بخش دختران اقدام کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص تکمیل استخرهای دانش آموزی کشور اظهار داشت: در دور نخست سفر رئیس جمهور ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال، از محل بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و همچنین از محل اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش نیز سهمی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی شده است که در مجموع اعتبار خوبی از حیث پشتوانه قانونی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استخرها تکمیل و با بهره برداری از آنها طرح صبا اجرا شود که از برنامه‌های جدی ما طرح صبا که آموزش‌های پایه سوم دبستان است را اجرا خواهیم کرد.

نظر شما