شناسهٔ خبر: 56346350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی هلند برای توسعه مناسبات با ایران

وزیر خارجه هلند در دیدار با امیرعبداللهیان ضمن ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق در وین، بر آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط و مناسبات اقتصادی فیمابین تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مناسبات اقتصادی فیمابین به ویژه در حوزه‌های شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی، بندری و گردشگری از تحرک رو به رشدی برخوردار شود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان با برشمردن ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین تأکید کرد: ایران برای رسیدن به توافق پایدار جدی است. 

امیرعبداللهیان همچنین مواضع کشورمان را درباره پناهجویان افغانستانی و ضرورت اختصاص کمک‌های بیشتر انسانی به آنان در آستانه فصل سرما تبیین کرد.

ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند با ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق در مذاکرات وین به منظور عبور از محدودیت‌های ایجاد شده برای تقویت روابط فیمابین، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات اعلام کرد. 

تبادل نظر درباره تحولات اوکراین و بازار انرژی از دیگر محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و هلند بود.

پایان پیام/

نظر شما