شناسهٔ خبر: 56346034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نیروهای امنیتی جام‌جهانی در قطر، تحت فرمان ترکیه خواهند بود

خبرگزاری فارس

منبع آگاهی از وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی اعزام‌شده از ترکیه به جام جهانی قطر، از مسئولان آنکارا دستور خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، رسانه‌ها به نقل از یک منبع آگاه وزارت کشور ترکیه اعلام کردند که بیش از ۳۰۰۰ پلیس ضدشورش اعزام‌شده به قطر برای کمک به تامین امنیت استادیوم‌ها و هتل‌ها در طول میزبانی جام جهانی فوتبال، تحت فرمان آنکارا فعالیت خواهند کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، این منبع آنکارا توضیح داد که در طول مسابقات، نیروهای پلیس ترکیه فقط از فرماندهان ترکیه‌ای خود که به طور موقت در قطر خدمت می‌کنند، دستور خواهند گرفت و طرف قطری نمی‌تواند دستور مستقیم به پلیس ترکیه بدهد».

این منبع درباره این که چه کسی در راس روند نظارت بر عملیات امنیتی ترکیه قرار خواهد گرفت توضیحی ارائه نداده است. نظارت نیروهای امنیتی شامل حفاظت از هشت استادیوم محل برگزاری مسابقات و هتل‌هایی می شود که ۳۲ تیم ملی شرکت‌کننده در این مسابقات در آن‌ها اقامت خواهند داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه برخی مقامات ارشد خود را برای هدایت تیم‌های امنیتی و پلیس به عنوان پرسنل هماهنگ‌کننده و همچنین یک مدیرکل هماهنگی به کشور قطر اعزام خواهد کرد.

بر اساس پروتکلی که بین دو کشور امضا شده و در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شده بود، آنکارا سه هزار پلیس ضدشورش و یکصد پلیس عملیات ویژه را به قطر منتقل خواهد کرد؛ علاوه بر این تعداد نیروی امنیتی، ۵۰ کارشناس کشف و خنثی‌سازی بمب و ۸۰ سگ پلیس نیز در کنار شورش آموزش‌دیده فعال خواهند بود.

ماه‌هاست که مقامات وزارت کشور ترکیه و قطر و سازمان‌های امنیتی دو طرف در حال برگزاری جلساتی برای تأمین امنیت جام جهانی هستند. خبرگزاری آناتولی خبر داده بود که قرار است هیأتی از اعضای وزارت کشور ترکیه در روزهای پنجم و ششم ماه ژوئن برای انجام تغییرات نهایی این اقدام به قطر سفر کنند.

نظر شما