شناسهٔ خبر: 56345706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

قشم - ایرنا - نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه اهدایی بانک پاسارگاد عصر امروز (شنبه دوم مهر ۱۴۰۱) همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دبستان مجهز به هفت کلاس هوشمند، زمین چمن استاندارد فوتسال، زمین بسکتبال، مخزن آب سه هزار و ۸۰۰ لیتری، کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه، سالن اجتماعات، اتاق بهداشت، سیستم اعلام و اطفا حریق، ۲۳ دستگاه سرمایشی است.

این دبستان اهدایی بانک پاسارگاد در غرب جزیره قشم و روستای زینبی دارای ۹۴۰ متر مربع مساحت بنا است که از سوی گروه گسترش انرژی پاسارگاد (شرکت سیوان تدبیر تجارت) ساخته شده است.

در اجرا و ساخت این دبستان هفت کلاسه هوشمند پنج هزار متر مربع محوطه سازی شده است که ۹۰۰ متر مربع از آن نقاشی های سه بعدی و مفهمومی است.

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در آیین افتتاح این مدرسه هوشمند اظهار داشت: ما امروز توفیق این را داشتیم که مدرسه ای را که در اردیبهشت امسال کار ساخت آن را آغاز کرده بودیم، در مهر ماه و نخستین روز از سال تحصیلی جدید برای حضور ۴۲۰ دانش آموز روستای زینبی جزیره قشم افتتاح کنیم.  

وی ادامه داد: امیدواریم از این مدرسه مردان و زنان بزرگی برای کمک به آینده کشور دانش آموخته شوند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد اضافه کرد: ساخت این دبستان هوشمند در جهت مسوولیت های اجتماعی این بانک صورت گرفته است.

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

قاسمی با اشاره به اینکه مسوولیت اجتماعی جنبه های مختلفی دارد و اول باید دید که ذینفعان یک بنگاه اقتصادی یا یک بانک چه کسانی هستند، گفت: ما به تعداد همه ملت ایران احساس مسوولیت می کنیم و همه آنها ذینفعان ما هستند.

وی افزود: کاری که ما می کنیم درست است که از بودجه دولت نیست اما به هر صورت بیت المال است و ما به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱.۵ میلیون نفر سهامدار داریم و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر غیر سهام دار ذینفع، سپرده گذار و افرادی که از خدمات بانک پاسارگاد استفاده می کنند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد اعلام کرد: سرمایه گذاری های که در کشور کرده ایم نمونه های از آن در نزدیکی همین مدرسه پاسارگاد روستای زینبی قشم قرار دارند که می توان به پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم، اسکله نفتی پاسارگاد قشم، نیروگاه تولید همزمان آب و برق پاسارگاد قشم، پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم اشاره کرد.

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از برق کشور توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تامین می شود، در حوزه معادن ما توانسته ایم در استان های کرمان و سمنان پرونده خام فروشی را ببنیدم و در کنار هر معدنی یک واحد فرآوری، یک کارخانه و یک زنجیره تکمیلی برای اینکه مواد معدنی خام صادر نشود ایجاد کرده ایم.

قاسمی گفت: در حوزه سلامت ماموریت ساخت هفت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی را در کشور بر عهده داریم که طبق نظر وزارت بهداشت جانمایی آنها مشخص می شود و ما در حال اقدام آن هستیم، در حوزه ای. سی. تی از بزرگترین موسسه ای. سی. تی که بیش از هفت هزار نفر از جوانان صاحب فن، هنر و نوآوری در آن فعالیت دارند، حمایت می کنیم.

وی توضیح داد: در حوزه بیمه پاسارگاد بیش از ۱۵۵ هزار نفر شاغل هستند که بیمه پاسارگاد هزار و ۱۸۰ نفر بیشتر کادر ندارد، اما نزدیک به ۶۰ هزار دفتر نمایندگی این بیمه در سراسر کشور در حال فعالیت است، که فقط در حوزه بیمه ما فقط هشت میلیون نفر عضو بیمه عمر داریم که تقریبا اگر بگوییم مشتریان چند تا بانک از این حدود ۳۰ بانک بیشتر از هشت میلیون نفر مشتری می توانند باشند تقریبا به تعداد انگشتان یک دست است.

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه تمامی موارد یادشده جزو مسوولیت اجتماعی بانک پاسارگاد است، گفت: پولی که مردم نزد ما سپرده گذاری می کنند امانت است و ما باید از آن درست استفاده و سرمایه گذاری کنیم، برکت این پول خیلی زیاد است، وقتی ما امانت داری می کنیم شما مشاهده می کنید یک بانکی که ظرف ۱۸ سال فعالیت خود را آغاز کرده امروز نخستین شاخص های توانمندی را در کشور دارد و جزو ۳۰۰ بانک اول دنیا در ارزیابی ها به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد تاکنون ۱۸ کتابخانه و ۴۰ مدرسه در کشور ساخته که از آنها بهره برداری شده است، افزود:  هشت مدرسه و ۲ کتابخانه جدید نیز توسط این بانک در جریان ساخت قرار دارند و در عمل یک چیزی حدود هفتاد مدرسه و کتابخانه را ظرف سه یا چهار سال گذشته این بانک ساخته و در راستای مسوولیت اجتماعی خود تحویل داده است.

قاسمی اظهار داشت: انتظار ما از مقامات آموزش و پرورش این است که معلمان بتوانند دانش آموزان این مدارس را خوب هدایت و راهبری کنند، با کیفیت خوب تدریس کنند و از این دانش آموزان دستگیری کنند و آنها را ارتقا ببخشند و مردان و زنان آینده کشور را خوب تربیت کنند.

نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد

وی گفت: اکنون قرار بر این است که ما در مراکز استان ها مدرسه دارالفنون بسازیم و از مدیرعامل آموزش و پرورش استان هرمزگان درخواست کرده ایم که یک زمین مناسبی را در شهر بندرعباس مرکز این استان برای ساخت این مدرسه در اختیار ما قرار دهند تا ما این کار را آغاز کنیم، اکنون ما به عنوان بانک پاسارگاد نخستین مدرسه دارالفنون را در استان خوزستان و شهرستان دزفول به عنوان شهر مقاومت ساخته ایم که ان شاء الله در همین هفته و روز چهارشنبه آن را افتتاح خواهیم کرد.

در آیین افتتاح این مدرسه اهدایی بانک پاسارگاد، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، علیرضا صادق آبادی مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد،  احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،  حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم،  محمد محمد حسینی فرماندار قشم،  شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌ جمعه اهل سنت قشم،  شیخ محمد علی امینی عضو هیات فتوای اهل‌ سنت جنوب کشور حضور داشتند.

همچنین افشار فتح‌ الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم،  محسن زارعی رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حسین دیرباز مدیر آموزش و پرورش قشم،  سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده سپاه قشم،  سرهنگ عبدالرحیم دهقان سرپرست انتظامی قشم از دیگر میهمانان این افتتاحیه بودند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

نظر شما