شناسهٔ خبر: 56344701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش حماس و جهاد اسلامی به سخنرانی عباس

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) از سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) از سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کردند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: سخنرانی عباس بجز اظهار ناکامی و گدایی بیشتر از جامعه جهانی مطلب جدیدی نداشت.

برهوم در ادامه گفت: در این سخنرانی به مساله فلسطین و ماهیت و شدت درگیری‌ها با اشغالگران اسرائیلی پرداخته نشد و عباس در انزوای ملی و مردمی و بدون تمامی عناصر قدرت مبتنی بر وحدت، مبارزه و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر به سازمان ملل رفت.

سخنگوی حماس تاکید کرد: حماس به جز افزایش پروژه‌های یهودی‌سازی و تعرض اشغالگران به فلسطینی‌ها و سرزمین و مقدسات آنها، انتظار هیچ نتیجه‌ای را پس از سخنرانی حماس ندارد.

طارق سمی، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز در جمع خبرنگاران در غزه گفت: سخنرانی عباس در کل هیچ مطلب جدیدی نداشت و تنها به زبان گدایی از جامعه جهانی که مسؤول مشکلات و رنج ملت فلسطین است، محدود بود.

سلمی در ادامه تاکید کرد: در سخنرانی عباس آنچه مدنظر فلسطینی‌ها است از جمله اعلام پایان سازش و توافقنامه اسلو و توقف کامل همکاری‌های امنیتی با اشغالگران اسرائیلی اعلام نشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، عضویت کامل فلسطین، تدوین طرحی بین‌المللی برای توقف اشغالگری اسرائیل، برقراری صلح بر اساس راه‌حل دوکشوری و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی را از این سازمان خواستار شد.

او به شدت از رژیم صهیونیستی نیز انتقاد کرد و گفت: اسرائیل راهی بجز بازنگری در کل روابط‌مان با آن برای ما باقی نگذاشته است، اسرائیل به صلح باور ندارد و ما همواره با آن به عنوان طرف اشغالگر تعامل خواهیم داشت، اسرائیل راه‌حل دو کشوری و توافقنامه اسلو را نابود کرد./ایسنا

نظر شما