شناسهٔ خبر: 56344333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد حماس و جهاد اسلامی از سخنان محمود عباس در سازمان ملل

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از سخنان «محمود عباس» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، آن را در سطح مطلوب ندانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس از سخنان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد.

برهوم گفت:«سخنان عباس در حجم و اندازه مسئله فلسطین، ماهیت و تشدید درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل نبود، عباس در انزوای ملی و مردمی و به دور از عوامل قدرت مبتنی بر وحدت، مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران، به سازمان ملل رفت».

وی افزود که پس از این سخنان عباس، حماس هیچ امیدی به نتایج آن ندارد جز اینکه پروژه‌های یهودی‌سازی پیشرفت کرده و رژیم اشغالگر تجاوز علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات آن را افزایش دهد».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه نیز گفت که «سخنان عباس هیچ چیز جدیدی نداشت و تنها محدود به گدایی کردن از جامعه جهانی بود که مسئول فاجعه و درد و رنج ملت فلسطین است».

وی گفت: «عباس آنچه را که مطلوب فلسطینیان است اعم از اعلام پایان سازش و توافقنامه اوسلو و توقف کامل هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر اسرائیل، ارائه نکرد».

محمود عباس در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اعطای عضویت کامل فلسطین و تدوین طرح بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و برقراری صلح بر اساس راه‌حل دو دولتی، قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی شده بود.

پایان پیام/.

نظر شما