شناسهٔ خبر: 56344081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش : توسعه فضای ورزشی دختران از اولویت‌های این وزارتخانه است

بوشهر - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت فضای سرپوشیده دختران در سند تحول دولت به صراحت اعلام شده است و آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با جدیت این اولویت را پی گیری و دنبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

صادق ستاری فرد روز شنبه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش آموز وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود:  مدرسه‌های دخترانه  مصون سازی، محرم سازی، جداسازی و دیوارسازی شده و محیط امنی برای فعالیت ورزشی دختران هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به نرخ چاقی دختران که به ۳۴ درصد رسیده به این معنی که از هر سه دختر یک دختر دچار چاقی شده اند می طلبد آموزش و پرورش، خیرین و نهادهایی که تاکنون در ایجاد زیرساخت‌های آموزشی ورود کرده اند در ایجاد  این مهم برای فراهم سازی شرایط ورزش دختران نیز ورود کنند.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت تلاش کرده ایم نسبت به بهسازی و بهینه سازی حیاط مدرسه ها اقدام کنیم و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز باید از منابع خود در راستای تقویت فضای ورزشی درون مدرسه ای به خصوص در بخش دختران اقدام کند.

ستاری فرد گفت: در زمان حاضر سرانه ورزشی دانش آموزی در کشور ۳۴ سانتی متر است و تلاش می شود این سرانه افزایش یابد.

وی در خصوص تکمیل استخرهای دانش آموزی کشور اظهارداشت: در دور نخست سفر رئیس جمهور ۵۱۸ میلیارد تومان، از محل بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه ها و همچنین از محل اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش نیز سهمی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: در مجموع اعتبار خوبی از حیث پشتوانه قانونی برای تکمیل استخرهای ورزشی دانش آموزی پیش بینی شد و امید می رود سازمان برنامه و بودجه به سازمان نوسازی، توسعه  و تجهیز مدارس کمک کند تا این استخرها که نیاز دانش آموزان است تکمیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر این استخرها تکمیل شود معاونت تربیت بدنی نیز بهتر می تواند طرح سباح و آموزش شنا را آموزش دهد.

وی در خصوص کمبود مربیان تربیت بدنی در مدرسه ها گفت: در زمان حاضر ۱۹ هزار معلم تربیت بدنی در کشور کمبود داریم و یکی از نارسایی های آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی کمبود نیروی متخصص تربیت بدنی به ویژه در دروه دبستان و یا آموزگاران پایه را با همکاری دانشگاه فرهنگیان و اصلاح سرفصل های آموزشی و گنجاندن درس های اولیه تربیت بدنی بتوانند درس تربیت بدنی را بهتر پوشش بدهند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: سالن ورزشی شهدای دانش آموز شهر وحدتیه با زیربنای یک هزار و ۳۱۶ مترمربع و یک هزار و ۱۵۴ مترمربع محوطه سازی و ۱۴۰ متر دیوار کشی احداث شده است.

ابراهیم احمدی افزود: برای احداث این سالن ورزشی ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


 

نظر شما