شناسهٔ خبر: 56343891 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک:

« مساجد» جایگاه ویژه ای برای پیشگیری و کنترل بیماری سرطان دارند

همتی از برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری و اطلاع رسانی در خصوص بیماری سرطان با همکاری مساجد استان مرکزی خبر داد و گفت: مساجد با اطلاع رسانی و ‌آگاهی بخشی نسبت به بیماری سرطان سهم موثری در کاهش وکنترل این بیماری دارند.

صاحب‌خبر -

«مهدی همتی» ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت : این مجمع فعالیت های گسترده ای را در راستای آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با بیماری سرطان را دارد.

 

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، با اشاره به اینکه در این راستا فعالیت های با همکاری مساجد انجام شده است، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا کلاس ها و دوره های آموزشی مختلفی در مساجد با رایزنی ها و برنامه ریزی های انجام شده با مسئولان مساجد انجام می شد که متاسفانه با شیوع کرونا کمرنگ شد.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت های آموزشی در ماه های اخیر، بیان کرد: با کمرنگ شدن کرونا فعالیت های آموزشی ما آغاز شده و امید است اصحاب رسانه در این راستا یار و یاور مجمع باشند.

 

ارایه خدمات کمک معیشتی به خانواده بیماران نیازمند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بیمارانی که در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بستری هستند از سایر استان‌های همجوار هستند، ادامه داد: مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک سالانه به یک‌هزار بیمار مبتلا به سرطان خدمات مددکاری ارایه می‌کند.

 

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ نفر از بیماران مبتلا به سرطان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از خدمات این مجمع بهره‌مند شده‌اند، گفت:  ارایه خدمات کمک معیشتی به خانواده بیماران نیازمند از دیگر اقدامات این مجمع است که در این راستا، ۲۰۰ بسته کمک معیشتی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بین خانواده بیماران مبتلا به سرطان توزیع شده است.

 

 همتی در ادامه با بیان اینکه 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از فاز سوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری نیاز است، گفت:  فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از نیمه دوم سال ۹۸ در ارام آغاز و اکنون۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این مرکز در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد، اظهار کرد : این مرکز در چهار طبقه با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است و با بهره برداری از این مرکز درمانی برای نخستین بار در غرب کشور یک بیمارستان با پنج اتاق جراحی شامل چهار اتاق عمل تخصصی و یک اتاق عمل اورژانسی با یک دستگاه رادیوتراپی برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان ایجاد می‌شود.

 

همدلی و حمایت خیرین و نیکوکاران در تامین هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان

وی با اشاره به اینکه تامین هزینه بیماران مبتلا به سرطان از دیگر اقدامات این مجمع است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه با برخی از بانک‌های استان مرکزی به ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به سرطان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده‌ است.

 

همتی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی و ابتلای برخی از بیماران مبتلا به سرطان به بیماری کووید ۱۹ چند دستگاه اکسیژن ساز توسط مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک تهیه و به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز در اختیار این بیماران قرار گرفت.

 

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری ضمن تقدیر از مشارکت گسترده خیرین در خدمت رسانی به بیماران و ساخت این مرکز درمانی گفت:  خیران از ابتدای سال جاری تاکنون 100 میلیارد ریال به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک کمک کردند.

ساخت فاز چهارم بیمارستان آیت الله خوانساری با مشارکت خیرین

همتی در ادامه با اشاره به اینکه وجود مشکلات اقتصادی در سال های اخیر، جذب منابع مالی از خیران را برای این مجمع با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: با این حال خيران همچنان یار و یاور ما هستند و ساخت فاز چهارم و پنجم بیمارستان آیت الله خوانساری این شهرستان از برنامه‌های مجمع خیران سلامت بیمارستان است.

 

وی با اشاره به اینکه اسکلت فاز چهارم این بیمارستان اکنون آماده شده و تجمع تمامی بیماران مبتلا به سرطان از جمله کودکان برای ارایه خدمت هرچه بیشتر به این بیماران، دسترسی به پزشک و تجهیزات از جمله اهداف اجرای این طرح است، گفت: در مرحله چهارم این بیمارستان بخش کودکان، پیوند استخوان، فضاهای آموزشی و سالن جلسات برای دانشجویان پیش بینی شده‌ است.

 

همتی کمبود پزشک متخصص را از جمله مشکلات بیمارستان آیت الله خوانساری اراک دانست و گفت:  پزشکان متخصص پس از گذراندن طرح خود در این بیمارستان به سایر استان‌های کشور مهاجرت می‌کنند که نیاز است زمینه حفظ این پزشکان در بیمارستان فراهم شود.

 

رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به کمبود دارو برای این بیماران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به سرریز بیماران سایر استان‌های کشور به این مرکز درمانی، کمبود دارو از دیگر مشکلات این بیمارستان است که نیاز است مسئولان برای تامین داروی مورد نیاز بیماران توجه جدی داشته باشند.

 

«نذر سلامت»، گره گشای بسیاری از مشکلات بیماران

 

همتی اجرای طرح نذر سلامت را از جمله برنامه‌های مجمع خیران بیمارستان آیت الله خوانساری اراک دانست و گفت: این طرح برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل مرحله سوم این بیمارستان در نظر گرفته شده است تا خیرین و نیکوکاران و همه مردم استان بتوانند در این کار خیر و خداپسندانه با هر مبلغی که در توان دارند مشارکت کنند.

 

وی بر اهمیت مشارکت گسترده مردم در این طرح اشاره کرد و گفت: با شرکت در این نذر دسته جمعی می توانیم کار بزرگی را رقم بزنیم.

 

رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با یادآوری آغاز فعالیت این مجمع از سال ۹۳، گفت: ۱۰۰ بیمار سال ۹۵ در صف انتظار این بیمارستان بودند بنابراین ساخت یک بیمارستان دیگر در کنار آن در دستور کار این مجمع قرار دارد.

 

همتی افزود: عملیات اجرایی مرحله دوم این بیمارستان سال ۹۹ در چهار طبقه آغاز شد و ظرف مدت ۱۸ ماه بهره برداری شد.

پایان پیام/177

نظر شما