شناسهٔ خبر: 56342590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

دبیرکانون های رضوی لرستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

لزوم برنامه ریزی برای فراهم سازی مقدمات لازم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با حجت الاسلام و المسلمین قاسم متقی نیا، دبیرکانون های رضوی استان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با همراهی میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی استان؛ حسین فلاح کردی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد؛ فرید امیری، فرمانده پایگاه بسیج شهید کرم وند کتابخانه های عمومی و جمعی از کارشناسان ستادی به منظور توسعه همکاری ها با حجت الاسلام و المسلمین قاسم متقی نیا، دبیرکانون های رضوی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ابتدای این دیدار بیان داشت: کتابخانه های عمومی از نهاد های عمومی و کاملاً فرهنگی بوده و در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. از پتانسیل های کتابخانه های عمومی لرستان وجود نیروی های متخصص کتابدار و کارشناس بوده که بخش عمده این منابع انسانی در گروه سنی جوان قرار دارند، وجود این ویژگی در صورت داشتن برنامه ریزی دقیق، دستیابی به اهداف را تسریع خواهد بخشید.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه همکاری با هر بخشی از آستان مقدس رضوی در هر سطحی باعث افتخار بوده، ادامه داد: در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه های عمومی که همان ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه بوده، انتظار مساعدت و همکاری، کانون های رضوی در استان لرستان داریم. قطعاً کانون های رضوی در جهات مختلف می توانند یاری گر، کتابخانه های عمومی باشند.

دبیر کانون های رضوی لرستان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، بیان داشت: یکی از ضرورت هایی که نیاز داریم فرهنگ کتابخوانی است که باید بیش از پیش ترویج یابد. کتاب را باید به عنوان یک نیاز ضروری و مهم بدانیم تا از این طریق نقش اساسی خودمان را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کنیم. برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این زمینه باید با برنامه ریزی، مقدمات لازم در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم متقی نیا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند » اشاره داشته و افزود: در این فرمایش سه کلید واژه مهم از جمله برنامه ریزی، توسعه و تعمیق وجود داشته که رمز موفقیت، توجه و محور قرار دادن این سه واژه می باشد. برنامه ریزی در واقع تفکر قبل از عمل است که قانونمند بوده و این امکان را می دهد که  کارها را بر مبنای شیوه ای که از پیش تعیین شده، صورت پذیرند.

وی برنامه ریزی در سازمان ها را مقدم بر هراقدامی دانست و اظهار داشت: تدوین برنامه‌ها، زمان‌بندی اقدامات و تعیین وظایف و همچنین شکل‌گیری برنامه‌ها و دوره‌های عملیاتی تنها با برنامه ریزی امکان پذیر می شود. اقدامات اجرایی به کمک یک برنامه ریزی صحیح به خوبی توصیف می شود و بدین ترتیب می توان با یک برنامه دقیق کارهای خود را به راحتی پیش برد و به اهداف مورد نظر دست یافت.

گفتنی است، در پایان این دیدار مقرر شد در آینده نزدیک با انعقاد تفاهم نامه، همکاری کتابخانه های عمومی و کانون های رضوی  استان لرستان توسعه یابد.

نظر شما