شناسهٔ خبر: 56340788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

دیدار دانشگاهیان دانشگاه شهید باهنر کرمان با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس

مراسم غبار روبی و تجدید میثاق با شهدای هم دانشگاهی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشجو، امروز (شنبه) با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید باهنر کرمان، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس جمعی از دانشگاهیان با حضور در گلزار شهدای کرمان با آرمان‌های امام راحل، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن عسکری سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن گرامی‌داشت نام و یاد شهدا دفاع مقدس گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا دانشگاه باعث می‌شود که بیشتر با شهدای دانشجو آشنا شویم و با ذکر یاد و خاطرات این شهدا، درس‌های زیادی می‌گیریم که باید سرلوحه زندگیمان قرار دهیم.

وی افزود: افرادی که برای دفاع از وطن و اسلام رفتند و جان خود را فدا کردند حقی به گردن این انقلاب و همه ما دارند که نباید حتی از یاد آنها غافل شویم که غفلت از یاد شهدا و خانواده و مزار شهدا، یک خسارت بزرگ برای افراد جامعه است.

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر کسی زندگی‌اش با حال و هوای شهدا پیوند بخورد حتما مسیر زندگیش معنوی خواهد شد.

گفتنی است این آیین با حضور در گلزار شهدای کرمان با نثار شاخه گل با آرمان‌های سیدالشهداء مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش تجدید میثاق کردند و یاد و خاطر آنها را گرامی داشتند و سپس با خانواده‌های شهدای هم دانشگاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان شهید ماشاالله ابوالحسنی دانشجو رشته زمین شناسی و شهید جواد بذرافشان دانشجوی رشته ریاضی دیدار کردند.

نظر شما