شناسهٔ خبر: 56340139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نصرتی: شکست دادن انگلیس برای ما سخت است ولی غیرممکن نیست/ شجاع و کنعانی در حال حاضر بهترین‌ها هستند

پیشکسوت فوتبال در باره شرایط تیم ملی اظهار امیدواری کرد و معتقد است با انسجام تیمی بیشتر می توانیم عملکرد بهتری در جام جهانی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

محمد نصرتی، بازیکن اسبق تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا پیرامون دیدار تیم ملی ایران مقابل اروگوئه گفت: بازی خوبی مقابل اروگوئه انجام دادیم. با اعتماد به نفس بالا و جنگندگی توانستیم این تیم را شکست دهیم. حریف بسیار قدرتمندی داشتیم و مطمئن باشید اروگوئه با توجه به بازیکنان خوب و با کیفیتی که در اختیار دارد می تواند در جام جهانی درخشان ظاهر شود. کما اینکه در گذشته نشان دادند چه تیم پر قدرت و جسوری هستند.

ملی پوش سابق در رابطه با وضعیت مدافعین تیم ملی اظهار داشت: به جرئت شجاع و کنعانی در حال حاضر بهترین زوج ممکن برای قلب دفاع تیم ملی هستند. صادق محرمی چند سالی است در پست دفاع راست برای تیم ملی بازی می کند, باز هم نمایش خوبی داشت و در جناح چپ جلالی در اولین تجربه ملی توانست عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد. نظم و هماهنگی مطلوب بین مدافعین تیم کمک کرد تا خط حمله با کیفیت اروگوئه نتواند کار خاصی را صورت دهند.

نصرتی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده حریف از نونیز در پست وینگر چپ و البته عملکرد معمولی سوارز که از دوران اوجش فاصله گرفته هم در ثبت آمار خوب مدافعان ما بی تاثیر نبود. اگر کمی دقت کنید ابعاد زمین محل برگزاری بازی دیشب از حد استاندارد کوچک تر بود و این مسئله برای تیم هایی که بیشتر دفاع می کنند و با انتقال توپ سریع به زمین حریف سعی در ایجاد موقعیت دارند, بهتر است. 

وی افزود: در فوتبال روز دنیا دفاع کردن به صورت تیمی و منطقه ای انجام می شود. اولین مدافع هر تیم، آخرین مهاجم است و باید کار  دفاع را از زمین حریف انجام دهد. همان طور که در بازیسازی و طراحی حمله اولین مهاجم هر تیم, دروازه‌بان آن است. 

نصرتی در ادامه در مورد دیدار تیم ملی ایران مقابل اروگوئه گفت: مهدی ترابی یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. هم در دفاع بسیار به جلالی کمک کرد و هم در فاز تهاجمی با استفاده از توانایی بالای خودش توانست صاحب موقعیت مناسبی شود که ضربه او را دروازبان حریف مهار کرد. دیگر بازیکنان تیم هم بسیار خوب و سر حال بودند. قلی زاده و طارمی با ورودشان به زمین توانستند به خوبی بار هجومی تیم را بهبود ببخشند. این دو روی یک حرکت سریع و با کمک سامان قدوس تیم حریف را غافل گیر کردند و تک گل پیروزی بخش ما را به ثمر رساندند.  

نصرتی همچنین با اشاره به باخت تیم ملی انگلیس مقابل ایتالیا بیان کرد: انگلیس تیم خوب و مقتدری است و نمی‌توانیم بگوییم ایتالیا صد در صد مستحق پیروزی بود اما در بازی دیشب می‌شد فهمید که خط دفاعی انگلیس خصوصا در مرکز بسیار شکننده عمل می کند و این موضوع  باید مورد توجه کادرفنی ما باشد. بردن انگلیس حتی برای ایتالیا هم سخت است اما غیر ممکن نیست.

نظر شما