شناسهٔ خبر: 56337931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشرفت علمی کشور در گرو وجود امنیت است

استاندارکردستان پیشرفت علمی و توسعه کشور را نیازمند داشتن امنیت و آرامش در کشور دانست و گفت: اگر امنیت در جامعه برقرار نباشد اهداف ما محقق نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندارکردستان صبح امروز در آیین جشن تحصیلی دانش آموزان در دبیرستان امام غزالی سنندج، با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تحصیلی و ترویج علم و فناوری در سه دهه اخیر، اظهار کرد: تمام پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها به دلیل داشتن امنیت در کشور حاصل شده است.

وی پیشرفت علمی و توسعه کشور را نیازمند داشتن امنیت و آرامش در کشور دانست و گفت: اگر امنیت در جامعه برقرار نباشد اهداف ما محقق نخواهد شد.

استاندار کردستان امنیت امروز در داخل کشور را مدیون خون شهدا، رشادت و ایثارگری جانبازان دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس که کشور آماج حملات رژیم بعثی و جبهه استکبار قرار داشت رزمندگان انقلاب برای دفاع از خاک میهن مجاهدانه دفاع کردند و جان خود را در راه امنیت و آسایش مردم فدا کردند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: امروز هر کسی با هر شعار و پرچم و هدفی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کند آسیب بزرگی به جامعه وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه باید مدافع امنیت در کشور باشند، افزود: مردم با بصیرت و انقلابی با حضور در صحنه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

استاندارکردستان  در ادامه به دانش‌آموزان توصیه کرد: با تحصیل و کسب علم و دانش برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان نیز ضمن تبریک هفته مقاومت و ایثار و آغاز سال تحصیلی گفت: دانش آموزان در راستای پیشرفت علم و تعمیق معنویت تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه مرکز علم و دانش و مسجد سنگر عبودیت است بر پیوند ارتباط میان مدرسه، مسجد و خانه تاکید کرد.

فرمانده سپاه کردستان با اشاره به اینکه سال ۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بود، ادامه داد: در این دوران رزمندگان زیادی به شهادت رسیدند و بخشی از این شهیدان از دانش آموزان بودند.

حسینی بر الگوگیری دانش آموزان از مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی شهیدانی مانند شهید فهمیده تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/85/س

نظر شما