شناسهٔ خبر: 56337595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مسکن گران می‌شود؟

هرچند که خوش بینی برای کاهش قیمت ها در بازار وجود ندارد در مقابل فعالان بازار معتقدند چه توافق بشود و چه نشود جهش قیمت مسکن را حداقل تا یکسال آینده شاهد نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

بررسی فایل های فروش آپارتمان ها در بلوار کشاورز نشان از اختلاف قیمت قابل توجه میان آپارتمان ها از نظر سن بنا و موقعیت مکانی دارد.

تفاوت چند ده میلیونی قیمت آپارتمان در بلوار کشاورز

به گزارش اقتصاد نیوز، برخی از آپارتمان ها نزدیک به میدان ولیعصر گران تر و آپارتمان های نزدیک تر به بیمارستان امام ارزان تر هستند. تفاوت قیمت هر متر مربع آپارتمان در این منطقه به 30 میلیون تومان می رسد .

بررسی آپارتمان های فروشی در این محدوده نشان می دهد کف قیمت پیشنهادی از متری 32 میلیون تومان آغاز و خانه های نوساز به متری 65 میلیون تومان هم می رسد .

به طور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان فروشی در این منطقه نزدیک به متری 46 میلیون تومان است .

بیشتر آپارتمان های قدیمی بزرگ متراژ و بدون پارکینگ هستند اما آپارتمان هایی زیر 10 سال در این محدود هم دارای پارکینگ و هم آسانسور هستند .

قیمت آپارتمان نوساز در بلوار کشاورز چند؟

بنا به گزارش اکوایران، به طور مثال یک آپارتمان 85 متری با قدمت 17 سال که درطبقه زیرهمکف است و 60 متر حیاط اختصاصی دارد به قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و آپارتمانی 112 متری با آسانسور و پارکینگ که سن بنای آن 9 سال است 6 میلیاد تومان برای فروش پیشنهاد شده است  خانه ای نوساز 95 متری  نیز در این بلوار 6 میلیارد تومان برای فروش قیمت گذاری شده است .

بازار مسکن هنوز رونق نگرفته است

 با وجود عقب نشینی قیمتی برخی از فروشندگان باز هم بازار خرید و فروش در شهریورماه پر رونق نبود . فعالان بازار مسکن در محدوده مرکزی شهر می گویند ، انتظار فایل های اجاره در بلوارکشاورز برای یافتن مشتری کوتاه اما زمان انتظار برای فروش آپارتمان های این محدوده حتی آپارتمان های خوش قیمت طولانی است.

خریداران مسکن در حالت انتظار

به گفته آنها خریداران همچنان در حالت انتظار هستند. کنش‌گران بازار مسکن می‌خواهند ببینند شرایط بازارهای موازی به چه صورتی پیش می‌رود و به تبع آن بخش مسکن هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

هرچند که خوش بینی برای کاهش قیمت ها در بازار وجود ندارد در مقابل فعالان بازار معتقدند  چه توافق بشود و چه نشود جهش قیمت مسکن را  حداقل تا یکسال آینده شاهد نخواهیم بود.

بازار مسکن منتظر مذاکرات برجامی است؟

اما متناسب با شرایط موجود و تورم طبیعی است که شاهد یک افزایش قیمتی هم در مسکن مانند هر کالای دیگر باشیم .به گفته آنها در بحث مسکن همیشه هر 5 یا 10 سال  یکبار شاهد افزایش قیمت هستیم که ربطی به موضوع تحریم و  روند مذاکرات ندارد. این نگاه در حالی بیان می شود که در سال های اخیر دوره جهش کوتاه تر شده است.

توصیه مهم به خریداران واقعی ملک

توصیه فعالان بازار مسکن به خریداران واقعی این است که  انتظار جایز نیست، مثلا افراد می خواهند خانه بخرند می گویند صبر کنیم تا نتیجه مذاکرات مشخص شد این طرز تفکر کاملا اشتباه است و حتی منجر به ضرر هم می شود.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر خانه در مردادماه امسال در شهر تهران 42 میلیون و 700 هزارتومان در هر متر مربع بود که در مقایسه با ماه گذشته 2.5 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 38 درصد افزایش نشان می‌دهد.

اما بازار مسکن در سال جاری پس از رونق نسبی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، از ابتدای تیرماه به تدریج با افت معاملات مواجه شد.

خرید و فروش ملک قفل شد؟

مرداد امسال 7 هزار 825 فقره خرید و فروش مسکن در تهران انجام شد؛ در حالی که خردادماه معاملات 13 هزار و 874 فقره بود که نشان می‌دهد خرید و فروش ملک در تهران تقریبا نصف شده است. بر این اساس سرعت رشد ماهیانه قیمت نیز در مقایسه با دو ماه قبل تقریبا به یک چهارم رسیده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما