شناسهٔ خبر: 56333041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بختیاری:

دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، نشان می‌دهد که همه ارکان نظام از جمله دانشگاه‌ها بایستی در حوزه تحقیقات، تلاش مضاعف داشته باشند.

صاحب‌خبر -

حسن بختیاری  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تحقیقات مسئله محور از موضوعات مغفول در حوزه تحقیقات بوده و هدف دانشگاه علوم پزشکی زنجان، هدایت حوزه تحقیقات به سمت مسائل و مشکلات کلیدی جامعه است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان سرقطب کلان منطقه‌ ۶ آمایشی کشور نقش ویژه‌ای در هم‌افزایی دانشگاه‌های قطب ۶ دارد و می‌تواند منشاء قدم‌های بزرگی برای استان و کلان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تحقیقات مسئله محور، از موضوعات مورد تأکید دانشگاه بوده و در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم گفت: حوزه تحقیقات از معاونت‌های زیرساختی دانشگاه است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او  با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه پایه و اساس استقلال کشور، پژوهش است، افزود: بنا به فرموده رهبر انقلاب، کشور بدون تحقیق و پژوهش، نمی‌تواند در مقابل مستبدان و زورگویان بایستد.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طبق فرامین رهبری پژوهش باید بر پایه نیاز‌های کشور باشد، یادآور شد: در حوزه پژوهش باید اهداف ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف شود چراکه نیاز‌های استان‌های مختلف، با توجه به شرایط اقلیمی و زیرساختی آن‌ها متفاوت است.

نظر شما