شناسهٔ خبر: 56332791 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال 94 درصد روستاهای شهرستان آباده به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اعلام دسترسی 94 درصد روستاهای شهرستان آباده به شبکه ملی اطلاعات، از تلاش تیم ارتباطی استان برای اتصال تنها روستای باقیمانده بالای 20 خانوار این شهرستان به این شبکه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: شهرستان آباده دارای 16 روستای بالای 20 خانوار است که در حال حاضر 15 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارند که معادل 94 روستاهای این شهرستان است.
وی افزود: تنها روستای باقیمانده این شهرستان نیز به اپراتور مربوطه ابلاغ شده است و با تلاش تیم ارتباطی استان به زودی روستای فتح آباد شاه نشین نیز به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت همراه متصل می شود.
میثم خداداد فرماندار شهرستان آباده نیز به ارائه گزارشی از مشکلات جاری ارتباطی این شهرستان از توسعه تلفن ثابت، اینترنت همراه پرداخت و بر لزوم ارتقای شبکه ارتباطی در سطح شهرستان آباده تاکید کرد.
ندا رحیمی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب مشکلات حوزه ارتباطی شهرستان آباده را بر اساس موارد اعلامی از جانب فرمانداری شهرستان تشریح و توضیحات و راهکارهایی را در خصوص بند به بند این مشکلات ارائه کرد.
گفتنی است در این جلسه مواردی از جمله توسعه تلفن ثابت در سطح شهرستان آباده و روستاهای این شهرستان، ارتقای سایت های تلفن همراه به اینترنت پرسرعت، اجرای شبکه فیبر نوری جهت توسعه ارتباطات ثابت شهری «FTTH»، رفع مشکلات آنتن دهی مورد تعهد اپراتور در سطح شهرستان و پوشش نقاط کور جاده ای در این جلسه مطرح شد و مصوباتی نیز از جمله بازدید میدانی توسط تیم های فنی متشکل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب و مخابرات منطقه فارس از نقاط دارای مشکل در پی داشت.

نظر شما