شناسهٔ خبر: 56330878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

مسئولان قضایی و انتظامی کشور خبر دادند

شهادت شماری از ماموران پلیس و بسیج در ناآرامی های اخیر

صاحب‌خبر -
 

سرویس خبر: مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی سراسر کشور با اشاره به آغاز پروژه « کشته سازی » در جریان تجمعات اخیر، از شهادت شماری از ماموران پلیس و بسیج خبر دادند.
مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان کردستان از کشف و ضبط ۶۵ قبضه سلاح اتوماتیک در شهرستان دیواندره خبر داد و اعلام کرد که این محموله سلاح از استان آذربایجان غربی به مقصد استان های مرکزی بارگیری شده بودند که توسط پلیس دیواندره کشف و ضبط شد.
بر این اعلام پلیس قاچاقچیان قصد داشتند این سلاح ها را که شامل ۴۵ قبصه کلت کمری و ۲۰ قبضه وینچستر آمریکایی بود در میان معترضان شهرهای مرکزی کشور توزیع کنند.
بر اساس اعلام مسئولان ، ۴ نفر در جریان تجمعات و اغتشاشات اخیر کردستان با همین نوع سلاح ها کشته شده اند.
انهدام شبکه تروریستی در آذربایجان شرقی
همچنین فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان هنگ مرزی خداآفرین، اعضای یک شبکه تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، سردار محمد احمدی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: ۲ نفر از اعضای تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در کشور را داشتند، به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند.
وی گفت: در این عملیات ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و دنا، توقیف شد که در بازرسی از آن‌ها یک قبضه سلاح جنگی دوربین دار ام ۱۶، یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و کلت کمری، ۴ قبضه نارنجک دستی، سه عدد ریموت انفجاری و بی سیم دستی به همراه دوربین‌های دید در شب پیشرفته کشف شد.
فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد این افراد قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه با توجه به اوضاع پیش آمده در داخل کشور را داشتند که با تلاش تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی دستگیر و شناسایی شدند.
برخورد بدون مماشات
فرماندار مشهد گفت: با اغتشاشگران و افرادی که در خیابان ها به اموال عمومی آسیب وارد می کنند، بدون مماشات برخورد می‌کنیم.
محسن داوری در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: به همه واحدهای نظامی و انتظامی دستور داده شده است با قدرت با آشوبگران برخورد کنند.
بر اساس اعلام خبرگزاری جمهوری اسلامی،یک نیروی بسیجی که به طور خودجوش برای مقابله با آشوب ها در سه راه راهنمایی مشهد حضور یافته بود، توسط اغتشاشگران به شهادت رسید که به گفته محسن داوری فرماندار مشهد عاملان شهادت بسیجی شهید محمد رسول دوست محمدی شناسایی و دستگیر شدند.
پیکر جانباز شهید «مسلم جاویدی‌مهر» که پریروز در خلال اغتشاش در قوچان به شهادت رسیده بود هم امروز در مشهد تشییع می شود.علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین هم گفت: عده کمی هنجارشکن و قانون شکن درصدد از بین بردن امنیت جامعه، تخریب و آتش زدن مساجد، تخریب اموال عمومی و مجروح کردن مأموران نیروی انتظامی هستند. مردم فریب این افراد را نخورند و از حضور در تجمعات اغتشاشگران خودداری کنند و در مواقعی که در سطح شهر حضور دارند از نزدیک شدن به اجتماع این افراد دوری کنند.
وی افزود: با تلاش نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، برخی از سران اغتشاشات شناسایی و دستگیر شده اند که شناسایی و بازداشت این افراد ادامه دارد و در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی این افراد اعلام خواهد شد.
همچنین به گفته ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یک جوان بسیجی ۲۳ساله به نام عباس خالقی در تاکستان از ناحیه قلب مورد اصابت گلوله از سوی اغتشاشگران قرار گرفت و به شهادت رسید.
مجروحیت ۷۶ مامور پلیس و بسیج در مازندران
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اعلام کرد اغتشاشگران پریشب به ۴۱مکان دولتی و حاکمیتی در مازندران خسارت وارد کردند یا آن ها را به آتش کشیدند
روح‌الله سلگی تاکید کرد: آشوبگران با حمله به عوامل انتظامی و بسیج، موجب مجروح شدن ۷۶نفر از آنان شدند. همچنین به ۱۱خودرو شخصی، ۱۳خودروی دولتی و حاکمیتی و ۲موتور سیکلت دولتی آسیب وارد شد.
مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز هم از شهادت یک جوان بسیجی اهل کرج به نام«علی‌اصغر قورت بیگلو» خبر داد و در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد: او یکی از بسیجیان فعال کرج بود که اقدامات لازم توسط مراجع قضایی و انتظامی برای شناسایی عاملان این جنایت به طور ویژه در دستور کار است.
پروژه «کشته سازی»
فرماندار ویژه شهرستان ملایر هم گفت: پروژه کشته سازی و تخریب اموال عمومی با هدف بهره برداری های شوم سیاسی، توطئه و دسیسه اصلی دشمنان انقلاب برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در نقاط مختلف کشور است.
سلمان اسماعیلی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: اطلاعات دقیق و بررسی های مستند نهادهای مسئول به خوبی این توطئه دشمن را آشکار کرده است که به لطف خداوند متعال و هوشیاری مردم و توان و درایت نیروهای مقتدر انتظامی و امنیتی این دسیسه هم ناکام خواهد ماند.
وی گفت: با اقدام به موقع و قاطع نیروهای انتظامی ۶۹نفر از سران و سرکردگان ایجاد اغتشاش در این شهرستان دستگیر و از آن ها چندین قبضه انواع سلاح گرم و سرد و مقادیری فشنگ جنگی و مواد انفجاری به دست آمد.همچنین حسین افشاری فرماندار تویسرکان گفت: با اشراف اطلاعاتی عوامل نظامی و انتظامی، ۵۸نفر از عوامل ایجاد ناآرامی در این شهرستان شناسایی و احضار و ۸ عامل اصلی بروز اغتشاشات روانه زندان شدند.
حمله با سلاح ساچمه ای به مردم
از سویی دیگر جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: اغتشاشگران با سلاح ساچمه ای به سمت مردم و پلیس تیراندازی می کردند که با اقدام به موقع پلیس و همکاری مردم ۳ نفر از عاملان تیراندازی شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حسین حسن پور افزود: پلیس قاطعانه در برابر آشوبگران و مخلان نظم و امنیت جامعه ایستاده است و اجازه نخواهد داد عده معدودی با سوءاستفاده از احساسات مردم سبب بی نظمی و هرج و مرج شوند.
به گفته جانشین فرمانده انتظامی گیلان، شماری از شهروندان که بر اثر گلوله سلاح آشوبگران مجروح شده اند،در مراکز درمانی تحت درمان هستند.
وی همچنین از دستگیری ۱۲۸نفر از عاملان اغتشاش، تحریک، تخریب اموال عمومی و ایراد خسارت به واحدهای صنفی در گیلان خبر داد.
خبرگزاری مهر همچنین اعلام کرد حسین اوجاقی از بسیجیان تبریز و محمدحسین سروری جوان بسیجی در گرمسار توسط آشوبگران به شهادت رسیدند.
دادستان کرمانشاه هم گفت: ۲ نفر توسط آشوبگران کشته و ۲۵نفر از جمله مردم و مأموران نیروی انتظامی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهرام کرمی اظهار داشت: متأسفانه ۲ نفر در آشوب‌های کرمانشاه به قتل رسیدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد قطعا این کار توسط آشوبگران انجام شده است، زیرا با سلاحی کشته شده‌اند که سلاح سازمانی نیرو‌های امنیتی و نظامی نیست.
خبر دیگر به نقل از خبرگزاری صداوسیما این که پیکر شهید رضا زارع مویدی، از همیاران پلیس که شامگاه سه شنبه ۲۹شهریور ۱۴۰۱در دفاع از امنیت جامعه در معالی آباد شیراز به شهادت رسیده بود، تشییع و در گلزار شهدا دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد.
مجید منعمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان هم گفت: شماری از لیدرهای اغتشاشات که ارتباطاتی با جریانات خارجی هم دارند و بومی این استان و یا غیربومی بوده‌اند دستگیرشده‌اند.
در اردبیل هم شماری از افراد حاضر در تجمعات دستگیر شدند که تاکنون آمار آن اعلام نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما