شناسهٔ خبر: 56329427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نگرانی فان‌خال از مصدومیت دپای قبل از جام‌جهانی

دشان: پاداش تلاش‌مان را گرفتیم

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

خروس‌ها با پیروزی خانگی از قعرنشینی فرار کردند. در آغاز دور پنجم لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه با درخشش با ستارگانش بالاخره طعم پیروزی را چشید و توانست اولین سه امتیازش را به دست بیاورد.
برخلاف انتظارات صدرنشین گروه اول لیگ A، تیم دشان نیست و این کرواسی است که با ۱۰ امتیاز یکه‌تازی می‌کند. کروات‌ها پنج‌شنبه شب در خانه ۲ بر یک دانمارک باانگیزه را بردند. فرانسه نیز در پاریس با دو گل اتریش را شکست داد و با پنج امتیاز بالاتر از اتریش در رده سوم جدول قرار گرفت. مصدومیت ژول کنده، اما کادر فنی فرانسه را برای بازی‌های آتی نگران کرده است. پل پوگبا، هوگو لوریس، تئو و لوکاس هرناندز، پرسنل کیمپمبه، انگولو کانته، کینگزلی کومان، کریم بنزما و آدرین رابیو دیگر مصدومان میزبان در این مسابقه بودند. امباپه و اولیویه ژیرو گل‌های پیروزی‌بخش خروس‌ها را زدند. ژیرو با ۳۶ سال سن لقب مسن‌ترین گلزن فرانسه را به خود اختصاص داد.
دشان بعد از برد شاگردانش گفت: «هیچ چیزی بهتر از پیروزی نیست. نتوانستیم در ماه ژوئن پیروز شویم. دوران پیچیده‌ای بود، اما بازیکنانم بالاخره پاداش تلاش‌های‌شان را گرفتند. آن‌ها به دنبال رقابت کردن هستند و مهم نیست چه کسی برابر آن‌ها ایستاده است. وظایف و قواعدی در تیم ملی فرانسه برای هر بازی وجود دارد. ما خوش‌شانس بودیم که در آخرین بازی خانگی‌مان در سال ۲۰۲۲ شاهد جوی فوق‌العاده بودیم. شرایط در ژوئن خوب پیش نرفت، اما این بازی عالی بود.» سرمربی با تمجید از ژیروی باتجربه گفت: «او یک گل زد و یک پاس گل هم داد. اولیویه شایستگی این جایگاه را دارد. من بسیار برای او خوشحال هستم. او دوران سختی را در باشگاهش داشت و همیشه برای ما خوب بازی می‌کند. گلزنی حق او بود. این بازیکن تمام تلاشش را می‌کند تا در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر شود، اما هنوز زمان برای انتخاب این فهرست زیاد است.» در این گروه کرواسی به صدرنشینی خود تداوم بخشید و دانمارک ۹ امتیازی جایگاه دوم جدول را حفظ کرد. دیدار‌های گروه اول فرداشب پیگیری می‌شود؛ اتریش فانوس به دست میزبان کرواسی است و دانمارک سرسخت نیز به مصاف فرانسه می‌رود.

هلند و بلژیک مدعیان گروه چهارم نیز ولز و لهستان را شکست دادند. لاله‌های نارنجی در ورشو با دو گل از سد لهستان گذشتند. مصدومیت ممفیس دپای، ستاره هلندی بارسا چالش جدید فان‌خال محسوب می‌شود. سرمربی هلند با اشاره به این موضوع گفت: «ناراحت‌کننده است که ممفیس دپای در اوایل نیمه دوم دچار آسیب‌دیدگی شد و با توجه به این مصدومیت مجبور به ترک زمین شد. شرایط دپای مؤید آن است که او وضعیت خیلی خوبی ندارد و بعید می‌دانم که این بازیکن قادر باشد مقابل تیم ملی بلژیک بازی کند.» باخت ۲ بر یک ولز ناراحتی رابرت پیج، سرمربی این تیم را به همراه داشت: «درس‌هایی هست که یاد گرفتیم و با خودمان به جام‌جهانی خواهیم برد. در رختکن به بازیکنانم گفتم که این درخواست خود ما بود. با کسب سهمیه جام‌جهانی در واقع درخواست رقابت با کشور‌هایی مانند بلژیک و هلند را مطرح کردیم و تا آخر آماده رقابت هستیم. البته از نظر تاکتیکی تغییراتی خواهیم داشت. دوست ندارم منفی‌نگر باشم.» دیدار هلند – بلژیک و ولز – لهستان نیز فرداشب برگزار می‌شود.

بازی‌های گروه دوم امشب برگزار خواهد شد، جایی که اسپانیا با سوئیس بازی می‌کند و چک به مصاف پرتغال می‌رود. تیم لوئیز انریکه از چهار بازی گذشته هشت امتیاز به دست آورده و صدر جدول را در اختیاز دارد. سال گذشته اسپانیا با هدایت همین مربی فینالیست لیگ ملت‌ها شد، اما فرانسه اجازه قهرمانی به این تیم نداد. لاروخا خیلی راحت به جام‌جهانی رسیده و تلاش می‌کند در قطر بدرخشد. غیبت آنسو فاتی، ستاره بارسا در لیست نفرات اسپانیا انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته است. انریکه ملاک دعوت از بازیکنان به تیم‌ملی را میزان آمادگی آن‌ها عنوان کرده است: «آنسو فاتی را در ماه ژوئن دعوت کردم، اما حقیقت این است که شرایط او در آن مقطع خیلی بهتر بود. آنسو در باشگاهش فقط یک بازی در این فصل در ترکیب ثابت قرار گرفته است که این چیزی را به من نشان می‌دهد. امیدوارم دوباره بهترین آنسو را ببینیم، اما در حال حاضر او در لیست جایی ندارد.» آخرین بازی‌های گروه سوم نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود و انگلیس میزبان آلمان است و مجارستان به مصاف ایتالیا می‌رود.

نظر شما