شناسهٔ خبر: 56327626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه یزد:

اغتشاشگران باید پاسخگوی ملت ایران باشند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه عده ای دست نشانده و اغتشاشگر به مال و جان مردم آسیب زده اند، گفت: کسانی که به تحریک دشمن و رسانه های معاند دست به اغتشاش و تخریب اموال عمومی می زنند، باید در محضر خدا و ملت ایران پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه قلب و روح انسان شفاف و روشن و نمایانگر نور خدا و عظمت خداست، اظهار داشت: تا زمانی که روح انسان شفاف بماند، نور خدا و عشق الهی در آن جای می گیرد و اگر عملکرد انسان بر اساس دستورات خدا باشد، به کمال می رسد.

وی عنوان کرد: فطرت و سرشت ما الهی است و با نورانیت الهی، همبستگی دارد بنابراین نیکوکاران، خادمان و عابدان، از آرامش برخوردارند زیرا مطابق با فطرت و سرشت الهی خود عمل می کنند و اگر غیر از این باشد و انسان اهل گناه و فساد باشد، شفافیت و آرامش الهی از بین می رود.

آیت الله ناصری ادامه داد: اگر کسی از فرمان خدا سرپیچی کرده باشد و قلب او نورانیت الهی را از دست داده باشد، آیات الهی، نماز و سایر نیکی‌ها در او اثر نمی کند و حقیقت را در نمی یابد و گرفتار شیطان می شود و مرتکب خطاهایی می شود که نه به نفع دین، نه دنیا و نه آخرت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اینگونه است که نصیحت در برخی انسان ها اثر نمی کند و حتی وقتی شواهد به او نشان داده می شود، باز هم گرفتار شیطان و وسوسه های شیطانی هستند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه علاج چنین قلبی، توبه است، افزود: اگر قلب را رها کنیم، از مسیر خدا و فطرت الهی خارج می شود بنابراین هر چند وقت یکبار نیاز از است با توبه، زنگارها را از قلب خود بزدائیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت، اظهار داشت: مسئله آغاز جنگ، نحوه دفاع، اهداف دشمنان و دفاع جانانه رزمندگان، همه و همه باید برای نسل جوان روشن و تبیین شود.

ناصری افزود: انقلاب اسلامی ما یک حرکت کودتایی یا انقلاب اصلاح گرایانه نبود که نظیر آن از زمان مشروطه به بعد اتفاق افتاد، بلکه یک انقلاب ریشه ای، اسلامی و الهی و به دنبال حقیقت بود.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: امام خمینی(ره) به دلیل عشقی که به خدا و مردم داشت، سعادت دنیا و آخرت مردم را می خواست نه حاکمیت بر آنها را بنابراین به دنبال ایجاد حکومت خدایی و اجرای دستورات الهی بود.

وی با بیان اینکه امام همه چیز را از آن خدا می دانست، افزود: امام راحل (ره) معتقد بود که حاکمیت الله باید در جامعه حاکم شود تا اسلام، قرآن و دستورات ائمه اطهار(ع) در جامعه حاکم و جاری باشد.

آیت الله ناصری با اشاره به چپاولگری هایی که انگلیسی ها و سایر کشورهای غربی در کشور ما انجام دادند، تصریح کرد: همه اینها به دلیل حاکمیت طاغوت و افراد خودباخته و خودفروخته بود.

وی افزود: امام، دستورات و فرامین قرآن را در کشور اجرا کرد و ریشه فساد را از کشور برکند. استکبارستیزی، امتیاز مهم انقلاب ماست و همین امر سبب عصبانیت استکبار جهانی از انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه یزد علت دشمنی های استکبار را ایمان مردم و الهی بودن انقلاب دانست و بیان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند که ما را از دین و اسلام برگردانند و انقلاب را از مسیر الهی منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها این اتفاق افتاده و استکبار با فشار توانست انقلاب های آنها را مغلوب کند، افزود: اما در کشور ما این اتفاق نیفتاد زیرا امام خمینی(ره) از همان ابتدا تاکید کردند که حفظ این انقلاب از اوجب واجبات است.

آیت الله ناصری تاکید کرد: ملت ایران 40 سال است مقاومت کرده اند و مستکبران نتوانسته اند قرآن و اسلام را از ما بگیرند و نتوانستند انقلاب را شکست دهند زیرا این ملت همه چیز خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و اکنون نیز این روند باید ادامه پیدا کند.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه امروز دشمن کاری به نظام و اقتصاد ندارند بلکه با دین و اعتقاد مردم کار دارد، افزود: اکنون هم این اغتشاشات و شلوغ بازی‌هایی که به وجود آمده در همین راستاست و هر چند وقت یک بار بهانه ای پیدا می کند که به خیال خود، با چنگ اندازی به آن، براندازی انجام دهد.

وی بیان کرد: با مقاومت و صبوری مردم و تدبیر رهبری، این انقلاب و اسلام حفظ شده و همه مردم مسلمان دنیا علاقمند به این انقلاب شده اند اما دشمن چشم دیدن این انقلاب را ندارد و هر روز موضوعی را برای ایجاد اغتشاش علم می کند و امروز حجاب اجباری را بهانه کرده و فضای کشور ما را به هم ریخته است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه اینها هر روز یک بهانه ای دارند، افزود: یک روز حقوق بشر، یک روز انرژی هسته ای، یک روز موشک و هر روز بهانه ای که آرامش را از کشور ما بگیرند و انقلاب را از مسیر خود خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه چند روز بیشتر نیست که از پیاده روی اربعین می گذرد، عنوان کرد: حرکت به سمت امام حسین(ع) یعنی حرکت به سمت اسلام، حرکت به سمت ظلم ستیزی، حرکت به سمت استکبارستیزی و حرکت به سمت آرمان خواهی و هر قدم در این رویداد مهم جهانی، همچون پتکی بر سر دشمنان اسلام و قرآن بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: اینها در هراسند که 20 میلیون نفر به سمت امام حسینی بروند که آرمان او ظلم ستیزی بوده و طبیعی است که از ما عصبانی باشند، بنابراین اقداماتی شروع کرد که حواس جهان از اربعین پرت شود.

وی با اشاره به دیپلماسی سیاسی دولتمردان و رئیس جمهور عنوان کرد: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، دید دنیا را به انقلاب ما عوض خواهد کرد و چهره ای مقتدرتر از قبل از ایران اسلامی به نمایش خواهد گذاشت.

آیت الله ناصری تصریح کرد: اینها دشمنان ما را عصبانی کرده و طبیعی است که این حرکات را رقم بزنند و با بهره مندی از رسانه های معاندی که همه آنها فارسی زبان هم هستند، در حال هجمه هستند.

وی به جوانان توصیه کرد: جوانان عزیز بیدار و هوشیار باشید، دوست و دشمن را بشناسید و سخنان بیهوده گوش ندهید و مغلوب فضای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی نشوید، زیرا اینها می خواهند شما را سست و نا امید کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: تلاش کنید دوست و دشمن را تشخیص دهید و با تحریک دشمنان، آرامش خود و جامعه را به هم نریزید و حقیقت را درک کنید و به آنچه که اغتشاشگران به دنبال آن هستند، فکر کنید.

امام جمعه یزد با اشاره به خسارت هایی که در اغتشاشات به مال و جان و مردم زده می شود، افزود: کسانی که به تحریک دشمن و رسانه های معاند دست به اغتشاش و تخریب اموال عمومی می زنند، باید در محضر خدا و ملت ایران پاسخگو باشند.

آیت الله ناصری از نیروهای انتظامی نیز تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی مظلوم واقع شده، اما از حفظ امنیت کوتاه نیامده و ما نیز توصیه می کنیم که نگران نباشید و بدانید که زحمات شما نزد خداوند متعال محفوظ است.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس عنوان کرد: معلمان و والدین و آموزش و پرورش وظیفه دارند دین بچه ها را تقویت کنند در غیر این صورت آنها نیز گرفتار توطئه های دشمن و وسوسه های شیطان و مغلوب فضاهای مجازی می شوند.

انتهای پیام

نظر شما