شناسهٔ خبر: 56324576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

مناظره طباطبایی و خضریان درباره گشت ارشاد و حجاب؛

خضریان: در بازار مانتوی پوشیده و مناسب نیست/ طباطبایی: هر وقت خواستید بگویید من برایتان می آورم!

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با موضوع گشت ارشاد و حجاب گفت: همه چیز را بر اساس سناریو بیان نکنید؛ این‌ها مردم عادی هستند، می‌خواهند زندگی آرام داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، شهاب الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان در برنامه جهان آرا در شبکه افق با موضوع گشت ارشاد و حجاب گفت: همه چیز را بر اساس سناریو بیان نکنید؛ این‌ها مردم عادی هستند، می‌خواهند زندگی آرام داشته باشند. شما به من که در چهارچوب حزب سیاسی هستم و دبیرکل یک حزب شده ام و در چهارچوب جمهوری اسلامی کار میکنم، من را به متهم به آنارشیسم می‌کنید! به مردمی که در خیابان هستید چه می‌چسبانید؟ این کار را نکنید.

علی خضریان نماینده تهران در مجلس در برنامه جهان آرا با موضوع گشت ارشاد و حجاب گفت: حاکمیت قانون چیزی است که همه باید روی آن به اجماع برسیم و قانون، فصل الخطاب باشد.

*به نظرم حتی کسانی که ابتدای کار معترض بودند، معتقد بودند در قضیه اخیر، یک امر خلاف قانون رخ داده است، ولی آنچه در میدان عمل رخ داده با آنچه اول در فضای مجازی شاهدش بودیم متفاوت است.

*از آن زمانی که دوستان آقای طباطبایی پونز روی پیشانی مردم می‌چسباندند گذشته‌ایم و خیلی تغییر کرده‌ایم! زمانی دولت همین دوستان می‌خواستند آنقدر اختیارشان را زیاد کنند که هیچ نظارتی روی آن‌ها نباشد، ولی امروز پلیس هم از نظارت مصون نیست.

*حتی رژیم صهیونیستی هم به آمبولانس حامل فلسطینی‌ها حمله نمی‌کند، ولی در قضایای این روز‌ها شاهد حمله به آمبولانس بودیم.

*چرا کسانی که موضوع را جنسیتی می‌کنند، در مورد بانویی که چادر از سرش برداشتند یا در مورد قتلی که شهردار اسبق تهران انجام داده بود به زنان اهمیت ندادند و اسمش را گذاشتند پرستو؟ به نظرم اسم «زن» به یک اسم رمز برای رادیکالیسم تبدیل شده است.

*گشت ارشاد در دولت اصطلاحات شکل گرفته و عجیب است که امروز آقای طباطبائی از آن اعلام برائت می‌کند. اصلاح روند‌ها در این دولت (سیزدهم) آغاز شده در حالیکه در زمان دولت روحانی به این مسئله ورود نکردند.

*نمی‌توانیم پلیس را تضعیف و به خاطر یک اشتباه، گشت ارشاد را منحل کنیم.

*در هر حوزه‌ای قانون داریم و اجرای آن ابزاری لازم دارد.

*پرونده عفاف و حجاب بیش از یک سال است در کمیسیون اصل ۹۰ باز شده و ترک فعل دستگاه‌های مختلف در حال بررسی است.

*نمی‌توانیم یک مسئله که چندین سال است در کشور وجود دارد را بدون اینکه جایگزینی برای آن داشته باشیم کنار بزنیم؛ تضعیف پلیس هم در شرایطی که منافع ملی در بلندمدت بر مدار امنیت قرار گرفته، درست نیست.

*دمیدن در تنور رادیکالیسم در این اوضاع اشتباه است.

خضریان، نماینده مجلس: در بازار مانتوی پوشیده و مناسب نیست

طباطبایی، دبیرکل حزب ندا: هر وقت خواستید بگویید من برایتان می‌آورم!

خضریان: فردی که در خیابان نافش بیرون است این کجای ذائقه قانونی ماست

طباطبایی: من ندیدم! شما یا دنبالش بودی یا نگاه کردی! شاید در مجلس یکی از کار‌ها این است که می‌روند بیرون تا ببینند چند نفر نافشان بیرون است

* مردم خاطرات بدی از گشت ارشاد دارند

* یک حمله انتحاری علیه جمهوری اسلامی توسط همین گشت انجام شده! حاکمیت اگر قدرتمند است، شعار تند یک دهه هشتادی را هم به جان می‌خرد

* اینطور نیست که هیچ مشکلی نداشته باشیم و فقط دشمن خارجی، مشکل ایجاد کند.

*مگس روی زخم می‌نشیند، پس باید زخم را خوب کرد؛ این جمله رهبر انقلاب است.

*ولی به جای اینکه زخم را خوب کنیم، همیشه گفته‌ایم دارند سیاه‌نمایی می‌کنند.

*شیوه جمع کردن ماجرا به جای حل مسئله، عادتی است که رخ می‌دهد.

*معتقدم باید با کسانی که به پلیس حمله می‌کنند برخورد کرد، اول هم با نماینده مجلسی که در گوش پلیس بی پناهی که در حال اعمال قانون بود زد.

*شهردار اسبق تهران که مرتکب قتل شده بود در زندان است و تن به قانون داده است.

*بار‌ها گفته‌ایم، گشت ارشاد با این وضعیت، گشت منکر است و به نظرم یک حمله انتحاری علیه جمهوری اسلامی توسط همین گشت انجام شده است!

*۶ روز از قضیه مهسا امینی گذشته، ولی دریغ از یک مقام مسئول که عذرخواهی کرده باشد.

*مردم به موقع توی دهن سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلب‌ها خواهند زد، ولی تا وقتی که گشت ارشاد جمع نشود، این مشکل باقی است.

*سخیف‌ترین کار‌ها به عنوان وظایف گشت ارشاد در نظر گرفته شده، یک دختر با پوشش معمولی وارد گشت ارشاد شده و بی جان خارج شده، ولی پلیس می‌گوید قضیه را به پل صراط واگذار می‌کند در حالیکه پل صراط همینجاست.

*یک جامعه‌شناس بیاورید که بتواند یک نفر را در مورد ضرورت وجود گشت ارشاد قانع کند.

*آیا آقای خضریان موافق هستند مردم هفته آینده جلوی مجلس تجمع اعتراضی برگزار کنند و از نمایندگان بپرسند چرا در قضیه مهسا امینی موضع‌گیری شفاف نکردند؟

حاکمیت اگر قدرتمند است، شعار تند یک دهه هشتادی را هم به جان می‌خرد.

*علمایی مثل آیت‌الله جوادی آملی معتقدند با این روش ارشاد به حجاب و عفاف، صرفا کار ظاهری صورت می‌گیرد.

*با جامعه‌ای روبرو هستیم که آنچه حاکمیت نمی‌پسندد را می‌خرد و می‌پوشد. از افلاطون تا امام خمینی (ره) همه معتقد بوده‌اند جامعه باید چیزی را بپذیرد تا اجرایی کند.

*وقتی شما منی که با همه استعلام‌ها عضو یک حزب قانونی هستم را به آنارشیسم متهم می‌کنید، با مردمی بی پناه در خیابان چه برخوردی دارید؟

*اگر در روز ۱۰ نفر به مغازه‌ای بروند و بگویند مانتوی بلند می‌خواهند، آن کاسب حتما مانتوی بلند می‌آورد.

*همه راه‌های ارتباط مردم و برداشت افکار عمومی با حاکمیت باید باز شود نه اینکه به همه انگ آنارشیسم بزنیم با بگوییم فلانی ۲۰ سال قبل یک پرونده‌ای داشته و الان هم دنبال مسائل دیگری است.

*پلیس باید اقتدار داشته باشد، پلیسی که حامی مردم است و مردم به آن اعتماد دارند و هر کس در راستای تضعیف پلیس اقدام کند محکوم است.

*ولی در این شرایط مردم خاطرات بدی از گشت ارشاد دارند.

 

نظر شما