شناسهٔ خبر: 56324426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده دائم دمشق در ژنو:

گزارش‌های شورای حقوق بشر با معیار‌های ۲ گانه تدوین می‌شود

حسام‌الدین آلا تاکید کرد که گزارش‌های شورای حقوق بشر علیه برخی کشور‌ها با معیار‌های دو گانه و مداخلات کشور‌های غربی تدوین و صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسام‌الدین آلا» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو تاکید کرد که گزارش‌های شورای حقوق بشر علیه برخی کشور‌ها با معیار‌های دو گانه و مداخلات کشور‌های غربی تدوین و صادر می‌شود.

آلا طی اظهاراتی در پنجاه و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: برنامه‌های مداخله جویانه غربی‌ها مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد، اصل جهان شمولی، عینی بودن، بی طرفی و عدم گزینشی است که در هنگام تأسیس این سازمان در قطعنامه مجمع عمومی گنجانده شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو بار دیگر مخالفت دمشق با قطعنامه غیر توافقی کمیته حقیقت‌یاب درباره وضعیت سوریه را یادآور شد و گفت: ما همچنین مخالف تصمیمات بعدی مربوط به تمدید مأموریت این کمیته و مخالف گزارش‌های این کمیته هستیم که سوریه را به خاطر ملاحظات سیاسی و در راستای منافع کشور‌های حامی این کمیته مورد هجمه قرار می‌دهد.

نماینده دائم سوریه در ژنو ادامه داد: گزارش کنونی این کمیته همانند گزارش‌های پیشین آن روایت‌های ساختگی را ارائه می‌کند که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و در پشت پرده انتشار آن، کشور‌ها و طرف‌های متخاصم با دولت دمشق قرار دارند و این گزارش‌ها غیر حرفه‌ای و بی اعتبار است.

وی اظهار داشت: از دیگر نواقص این گزارش‌ها اصرار بر تحریف تلاش‌های دولت سوریه برای دفاع از مردم این کشور، تأمین نیاز‌های اولیه آنها، دستیابی به آشتی ملی و بازگرداندن آوارگان و پناهندگان به میهن و خانه‌هایشان است.

حسام‌الدین آلا تاکید کرد: دمشق با تمام مشکلات ناشی از حضور تروریسم، تجاوز و حضور اشغالگرانی همچون آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و سرقت منابع طبیعی و اقتصادی سوریه، با همکاری کشور‌های دوست و آژانس‌های سازمان ملل متحد، به تلاش برای تقویت ارائه خدمات بشردوستانه به شهروندانش ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم اقتصادی علیه سوریه، عنوان کرد: لغو تحریم‌ها زمینه برخورداری شهروندان سوری از حق زندگی، آموزش و توسعه را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما