شناسهٔ خبر: 56322959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش‌های شورای حقوق بشر با معیارهای دو گانه تدوین می شود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سازمان های بین المللی در ژنو تاکید کرد که گزارش های شورای حقوق بشر علیه برخی کشورها با معیارهای دو گانه و مداخلات کشورهای غربی تدوین و صادر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سازمان های بین المللی در ژنو تاکید کرد که گزارش های شورای حقوق بشر علیه برخی کشورها با معیارهای دو گانه و مداخلات کشورهای غربی تدوین و صادر می شود.

وی طی اظهاراتی در پنجاه و یکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل عنوان کرد: برنامه‌های مداخله جویانه غربی ها مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد، اصل جهان شمولی، عینی بودن، بی طرفی و عدم گزینشی است که در هنگام تأسیس این سازمان در قطعنامه مجمع عمومی گنجانده شده است.

حسام الدین آلا بار دیگر مخالفت دمشق با قطعنامه غیر توافقی کمیته حقیقت‌یاب درباره وضعیت سوریه را یادآور شد و گفت: ما همچنین مخالف تصمیمات بعدی مربوط به تمدید مأموریت این کمیته و مخالف گزارش های این کمیته هستیم که سوریه را به خاطر ملاحظات سیاسی و در راستای منافع  کشورهای حامی این کمیته مورد هجمه قرار می دهد.

نماینده دائم سوریه در ژنو ادامه داد: گزارش‌ کنونی این کمیته همانند گزارش های پیشین آن روایت‌ های ساختگی را ارائه می‌ کند که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌ شود و در پشت پرده انتشار آن، کشورها و طرف‌ های متخاصم با دولت دمشق قرار دارند و این گزارش ها غیر حرفه ای و بی اعتبار است.

وی اظهار داشت: از دیگر نواقص این گزارش ها اصرار بر تحریف تلاش‌های دولت سوریه برای دفاع از مردم این کشور، تامین نیازهای اولیه آنها، دستیابی به آشتی ملی و بازگرداندن آوارگان و پناهندگان به میهن و خانه‌هایشان است.

حسام الدین آلا تاکید کرد: دمشق با تمام مشکلات ناشی از حضور تروریسم، تجاوز و حضور اشغالگرانی همچون آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و سرقت منابع طبیعی و اقتصادی سوریه، با همکاری کشورهای دوست و آژانس‌های سازمان ملل متحد، به تلاش برای تقویت ارائه خدمات بشردوستانه به شهروندانش ادامه می‌ دهد.

وی با تاکید بر لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم اقتصادی علیه سوریه، عنوان کرد: لغو تحریم ها زمینه  برخورداری شهروندان سوری از حق زندگی، آموزش و توسعه را فراهم خواهد کرد.

نظر شما