شناسهٔ خبر: 56322913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاسمپور: شناخت کی‌روش به موفقیت در جام‌جهانی کمک‌ می‌کند/ اروگوئه و سنگال نقاط ضعف‌مان را آشکار می‌سازد

تهران- ایرنا- عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال معتقد است که شناخت کی‌روش از فوتبال ایران می‎تواند به موفقیت‌ تیم ملی در جام‌جهانی کمک کند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسمپور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره شروع به کار کارلوس کی‌روش در حالی که فرصت زیادی تا جام‌جهانی باقی نمانده است، گفت: در این مدت کار خاصی نمی‌شود کرد اما یکی از امتیازهای کی‌روش، شناخت خوب او نسبت بازیکنان ایرانی است، همچنین او آشنایی کاملی با حریفان ایران دارد.

قاسمپور افزود: با توجه به اینکه گفته می‌شد از مدت‌ها قبل فدراسیون برای هدایت تیم ملی با کی‌روش در ارتباط بوده است، به نظر می‌رسد در این مدت با آنالیزهایی که انجام داده اطلاعات خوبی از تیم های همگروه ایران به دست آورده باشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد:یکی از نکات مثبت تیم ملی، لژیونرها هستند که چند سال است کنار هم بازی می کنند و تجربه و اعتماد به نفسی که از بازی در باشگاه های خارجی به دست آورده اند، می تواند به ما در جام‌جهانی کمک کند.این فاکتورها در کنار هم می‌تواند ما را امیدوار کند که در جام‌جهانی نتایج خوب و قابل قبولی بگیریم.البته فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش بینی است اما امیدواریم که فوتبال در جام‌جهانی روی خوبش را به ما نشان بدهد.

قاسمپور در ادامه درباره دو بازی تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش، تصریح کرد: اروگوئه با دو قهرمانی در جام‌جهانی همواره یکی از تیم‌های مدعی آمریکای جنوبی است و سنگال هم از تیم‌های درجه یک آفریقایی است و این دو بازی می‌تواند یک محک سخت و خوب برای تیم ملی باشد که تیم تحت فشار قرار بگیرد و نقاط ضعف‌مان آشکار شود تا با رفع آن بتوانیم در جام‌جهانی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در ادامه درباره نفراتی که برای دو بازی تدارکاتی اردوی اتریش به تیم ملی دعوت شده‌اند، تاکید کرد: هر مربی بر اساس سلیقه و تاکتیکی که انتخاب می‌کند، نفرات مورد نظرش را دعوت می‌کند ولی در مجموع لیست کی‌روش از قبل مشخص بود، این لیست با تکیه بر لژیونرها و بازیکنانی که با آنها کار کرده بود، استوار بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان گفت: لیست تیم ملی را در مجموع مثبت می‌بینیم. هر مربی دیگری هم بیاید با ۳، ۴ نفر جابه‌جایی، با توجه به داشته هایی که فوتبال ایران دارد، همین ترکیب تیم ملی را انتخاب می‌کند.

نظر شما