شناسهٔ خبر: 56322219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه: گزارش شورای حقوق بشر با مداخله کشورهای غربی تدوین می‌شود

تهران-ایرنا-نماینده دائم سوریه در سازمان های بین المللی در ژنو پنجشنبه شب گفت، تصمیمات و تدوین گزارش‌های شورای حقوق بشر که برخی کشورها را مورد هجمه قرار می‌ دهد، همچنان با استانداردهای دوگانه و برنامه‌های مداخله جویانه کشورهای غربی صوت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، حسام الدین آلا که در پنجاه و یکمین جلسه شورای حقوق بشر سخن می گفت، تصریح کرد: برنامه‌های مداخله جویانه غربی ها به نحوی است که مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد، اصل جهان شمولی، عینی بودن، بی طرفی و عدم گزینشی است که در هنگام تأسیس این سازمان در قطعنامه مجمع عمومی آن گنجانده شده است.

وی افزود: سوریه بار دیگر مخالفت خود را با قطعنامه غیر توافقی یادآوری می‌کند که کمیته حقیقت‌یاب درباره وضعیت کشورمان تشکیل شود.

نماینده سوریه افزود: ما همچنین مخالف تصمیمات بعدی مربوط به تمدید مأموریت این کمیته و مخالف گزارش های این کمیته هستیم که سوریه را به خاطر ملاحظات سیاسی و در راستای منافع  کشورهای حامی این کمیته مورد هجمه قرار می دهد.

سفیر سوریه در ژنو اظهار کرد: گزارش‌ کنونی این کمیته به مانند گزارشهای پیشین آن روایت‌ های ساختگی را ارائه می‌ کند که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌ شود و در پشت پرده انتشار آن، کشورها و طرف‌ های متخاصم با دولت دمشق قراردارند

آلا ادامه داد: این گزارشات ، غیر حرفه ای و فاقد اعتبار است و  از منابع اطلاعاتی غیر بی‌طرف جمع‌آوری نمی شود.

سفیر سوریه افزود: از دیگر نواقص این گزارشات این است که اصرار دارد که تلاش‌های  دولت دمشق برای دفاع از مردمش، تامین نیازهای اولیه آنها، دستیابی به آشتی ملی و بازگرداندن آوارگان و پناهندگان به وطن و خانه‌هایشان تحریف شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو خاطرنشان کرد: دمشق با تمام مشکلات ناشی از حضور تروریسم ، تجاوز و حضور اشغالگرانی مانند آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی و سرقت منابع طبیعی و اقتصادی کشور، با همکاری کشورهای دوست و آژانس‌های سازمان ملل متحد، به تلاش برای تقویت ارائه خدمات بشردوستانه به شهروندانش ادامه می‌ دهد.

وی ادامه داد:  استفاده ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه یک میلیون شهروند در شهر الحسکه و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ره‌آوردی جز رنج ، فقر و گرسنگی برای ملت ما نداشته است.

آلا لغو فوری و بدون قید و شرط تحریم اقتصادی علیه سوریه را کلید پایان دادن به رنج مردم دانست و افزود که لغو تحریم ها زمینه  برخورداری شهروندان سوری از حق زندگی، بهداشت، غذا، آب، آموزش و توسعه را فراهم خواهد کرد.

نظر شما