شناسهٔ خبر: 56319372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا/نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی /جزییات نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون پذیرش دستیاری

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های ابتدایی ترم تحصیلی جدید هستند، حواشی مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور دکتری و ارشد و حواشی مربوط به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن روز های ابتدایی ترم تحصیلی جدید هستند، حواشی مربوط به  ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی کنکور دکتری و ارشد و حواشی مربوط به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید:

اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا

نتایج آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران ۱۴۰۰ اعلام شد. (جزئیات بیشتر)

انتشار کارنامه کنکوری‌ها تا ۶ مهر

پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور می‌توانند برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه‌کنند. آن دسته از داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد قراردارند، می‌توانند تنها در یکی از کدرشته‌ها ثبت‌نام کنند. (جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد

نتایج انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اعلام شد. (جزئیات بیشتر)

از امروز ثبت نام نودانشجویان کارشناسی شریف

بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، کلیه پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف از امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش دانشگاه به نشانی edu.sharif.edu نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

الزام به تعیین تکلیف پرونده متقاضیان جذب هیات علمی علوم پزشکی

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: دانشگاه های علوم پزشکی ملزم هستند پرونده متقاضیان جذب هیات علمی علوم پزشکی در فراخوان سال های گذشته را تا مهرماه ۱۴۰۱ تعیین تکلیف کنند. (جزئیات بیشتر)

اعضای هیات علمی در دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی پذیرفته می شوند

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی فراخوان پذیرش دومین دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی هفته آینده اعلام می شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی هفته آینده اعلام می شود. (جزئیات بیشتر)

آزمون معلمان مهرآفرین برای رتبه بندی داخلی خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان مهرآفرین از باسابقه‌ترین معلمان آموزش و پرورش بوده که تا ۱۵ سال سابقه همکاری در آموزش و پرورش را دارند و بر اساس مصوبه دولت این معلمان به آموزش و پرورش وارد شدند اما در قانون خدمات کشوری شرط استخدام، برگزاری آزمون برای هر مستخدم است بنابراین مقرر شد برای تعیین تکلیف این معلمان در رتبه بندی یک آزمون داخلی در آموزش و پرورش برگزار شود تا نسبت به جذب این معلمان اقدام شود. (جزئیات بیشتر)

لغو قبولی داوطلبانی که معدل اشتباه درج کرده باشند

حسن مروتی در خصوص تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری، گفت: تغییر رشته و انتقال بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه نقشی ندارد. (جزئیات بیشتر)

جزییات نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون پذیرش دستیاری اعلام شد

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان چهل‌ و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیاری سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ را اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

تحصیل ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۶ هزار دانشجوی خارجی از ۶۰ کشور دنیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و غیره در حال تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هستند. (جزئیات بیشتر)

سامانه ثبت اطلاعات اردوگاه‌های دانش‌آموزی ️راه‌اندازی می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه‌ای در حال راه اندازی است که تمام اطلاعات اردوگاه‌ها در آن ثبت شود؛ امیدوارم بتوانیم از فضا‌های اردوگاه‌ها برای استفاده دانش‌آموزان بهره لازم را ببریم. (جزئیات بیشتر)

ضرب و شتم دانشجویان بسیجی در دانشگاه شهید بهشتی +عکس

به دنبال تجمع دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی عده ای اغتشاشگر دانشجویان بسیجی را مورد ضرب و شتم قرار دادند . (جزئیات بیشتر)

علوم آموزی در دانشگاه جریان دارد

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: تصویری که رسانه‌های بیگانه از دانشگاه ارائه می‌دهند با آنچه ما در سطح دانشگاه‌ها لمس می‌کنیم بسیار متفاوت است؛ علم آموزی در دانشگاه‌ها جریان دارد. (جزئیات بیشتر)

مهلت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور تمدید شد

محسن حیدری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از تمدید مهلت انتخاب واحد دانشجویان خبر داد و گفت: با عنایت به اینکه تعدادی از دانشجویان تاکنون موفق به انتخاب واحد در نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نشده‌اند، مهلت انتخاب واحد تا اول مهرماه ۱۴۰۱ برای کلیه ورودی‌ها تمدید شده است.(جزئیات بیشتر)

نظر شما