شناسهٔ خبر: 56311589 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آینده دورتر دیدگاه من است

شمسایی: قدیمی‌ها کینه‌ورزی را کنار بگذارند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت بازیکنان قدیمی تیم ملی عناد و کینه‌ورزی را کنار بگذارند و از این تیم حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اردوی آماده‌سازی تیمش پیش از جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تورنمنت خوبی در تایلند برگزار شد و به اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم و امیدوارم بتوانیم در این چند روزه نقاط ضعف خود را برطرف کنیم تا آماده مسابقات شویم.

وی ادامه داد: تیم شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. ما وقتی می‌گوییم تغییر نسل، کلمه "نسل" از انسان می‌آید و تیم ما نسبت به آخرین دوره جام جهانی که یک سال پیش بوده، ۹ بازیکن آن تغییر کرده‌اند و احتیاج به زمان دارند. من زمان را برای خودم نمی‌خواهم و برای این بازیکنان می‌خواهم. ما در تیم بازیکن ۱۸ و ۲۱ ساله داریم و می‌خواهیم آن‌ها رشد کنند و جا پای بزرگانی بگذارند که از سال ۹۲ تا الآن برای فوتسال افتخار آفرینی کرده‌اند. فدراسیون فوتبال هم از ابتدا که من آمدم، چه عزیزی خادم، چه ماجدی و چه تاج و همچنین رییس کمیته فوتسال که اصولی بود، ساختار خوبی برای برنامه‌ریزی‌های ما ایجاد کردند. چه از نظر امکاناتی و چه از نظر اردویی خوب بودیم و صحبت هم در خصوص پاداش‌ها انجام دادیم تا بازیکنان شارژ روحی شوند و تنها چیزی که می‌خواهیم، همت و دعا است و امیدواریم بتوانند از حیثیت فوتسال ایران دفاع کنند.

وی در خصوص مسابقات تایلند و شکست غیر منتظره برابر مراکش در فینال، اذعان کرد: یک روزی من در تیم ملی بازی می‌کردم که وقتی وارد زمین می‌شدیم، می‌گفتیم باید از روی تیم‌ها با فاصله زیاد رد شویم. آن دوره زمان گذشت. به فوتبال ما نگاه کنید ببینید چند دوره قهرمان آسیا نشده است. خدا نکند که این اتفاق برای فوتسال ما رخ دهد زیرا تیم‌های دیگر در پایه بهتر از ما عمل کرده‌اند. امروز از تیمی که زیر ۲۰ ساله‌های تبریز در تیم ملی بازی می‌کند، فقط سالار آقاپور حضور دارد اما در ژاپن ۷ بازیکن زیر ۲۰ سال آن‌ها در تیم ملی بزرگانش بازی می‌کنند و در لیگ اسپانیا توپ می‌زنند. مراکشی که ما دو بار با آن‌ها بازی کردیم، با مراکشی که الآن ۶ بازبکن آن لژیونر هستند، خیلی فرق می‌کند. ویتنامی که ما قبلا به آن ۱۰ تا می‌زدیم، مربی آرژانتینی قهرمان جهان را آورده است. تایلند یک مربی اسپانیایی با یک کارگروه آورده‌اند. آن‌ها در حال پیشرفت هستند و باخت هم برای من است. این اولین باخت من نیست و آخرینش هم نخواهد بود. من امروز شانس این را دارم که خدمت‌گذار تیم‌ملی فوتسال باشم و فردا ممکن است نباشم. من یک زمانی پیراهن تیم ملی را به عنوان بازیکن تن کرده‌ام و امروز به عنوان مربی. تلاشم را تا آخرین لحظه می‌کنم و به هیچ‌جا هم نمی‌چسبم. امروز یک سری بازیکن جدید را آورده‌ام و به آن‌ها امیدوارم.

سرمربی تیم ملی درباره اصلی‌ترین حریف ایران در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: در ابتدا ۵ تیمی که در جام جهانی قبل بودند و همه هم از گروهشان صعود کردند؛ ژاپن، ویتنام، ازبکستان، ایران و تایلند. عراقی که مربی آن ناظم‌الشریعه است و تیم باشگاهی آن در فینال آسیا حاضر بوده است. از اندونزی که در زیر ۲۰ سال جزو ۴ تیم بوده است و هاشم‌زاده ایرانی را روی نیمکتش دارد. لبنان تیم خوبی است و کویت هم کاکائو بزرگ را آورده است.

وی در خصوص هدف تیم ملی با وجود تغییر نسل گفت: برای من و دیدگاه فوتسالی‌ام، آینده دورتر مهم است وگرنه هنوز هم بهترین‌ها همان‌هایی هستند که هم می‌توانند بازی کنند مثل اصغر حسن‌زاده، مثل علیرضا صمیمی یا فرهاد توکلی. امثال محمدی‌ها و اسماعیل‌پورها سطح بالاترین فوتسالیست های ما بودند و هستند  اما من این تغییر نسل را برای بعدی‌ها گذاشتم که مثلا ۶ سال دیگر آمدند، راحت‌تر کار کنند نه حتی خود من.

شمسایی در خصوص انتظار باتجربه‌ها برای حضور در لیست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: اکثرشان بهترین هستند و روی سر و چشم ما جا دارند اما تفکر ما این بود که یک سری آدم جدید در تیم ملی حضور داشته باشند. اکثرا حق دارند ولی خواهشا عناد و کینه‌ورزی را کنار بگذارند.

او در پایان در خصوص شرایط ویژه‌تر فعلی فوتسال نسبت به فوتبال در حال حاضر عنوان کرد: از روزی که من به فوتسال آمدم، همه اتفاقات در فوتبال افتاد، رییس اول عوض شد، سرپرست آمد، انتخابات شد، نزدیک به جام جهانی است و کی‌روش برگشت. خیر در آن چیزی است که پیش بیاید.

نظر شما