شناسهٔ خبر: 56310416 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عجله مدال طلا را از من گرفت

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دررقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲ نشان نقره توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰کیلوگرم و یک برنز از سوی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کرد.

صاحب‌خبر -


 


تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دررقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲ نشان نقره توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰کیلوگرم و یک برنز از سوی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کرد.
گرایی دارنده طلای جهان و المپیک در مبارزه فینال وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف ماته نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان رفت. مرد یخی اتحادیه جهانی کشتی، در مبارزه فینال مبارزه را با برنامه و آرامش همیشگی آغاز کرد و در همان ۳۰ ثانیه نخست با اشتباه حریف، ۲ امتیاز با خاک کردن حریف گرفت و در ادامه به سراغ کنده فرنگی حریف صربستانی رفت که با تاباندن حریف داور امتیازی به او نداد که با چلنج مربیان، هیئت ژوری ۲ امتیاز دیگر به نماینده کشورمان دادند. گرایی ۳ دقیقه نخست با میدان داری و گرفتن سر و گردن حریف اجازه هیچ حرکتی را به او نداد.
او در آغاز وقت دوم قصد کمرگیری داشت که با اشتباهی خطرناک در خاک قرار گرفت و اجازه زدن سوبلس را به نمس نداد اما حریف صربستانی ۲ امتیاز گرفت. در ادامه نمس صربستانی که در وقت دوم با برنامه و با آنالیز دقیق گرایی پای به تشک گذاشته بود یک امتیاز پوئن اخطار را گرفت و با اجرای بارانداز، امتیاز خود را به ۵ رساند.
قهرمان المپیک در ادامه چند مرتبه اقدام به کمرگیری کرد و ناموفق بود در ثانیه‌های پایانی دیگر رمقی برای نماینده کشورمان باقی نمانده بود و در نهایت این مبارزه را با نتیجه ۵ بر ۴ واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
محمدرضا گرایی تنها دلیل شکست خود در مقابل نماینده صربستان در وزن ۶۷ کیلوگرم را غفلت دانست و گفت: تمام حریفان را با اقتدار شکست دادم، اما عجله در اجرای فن موجب پیروزی رقیبم در فینال شد.
وی افزود: امسال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان برای من پایان خوشی نداشت زیرا با وجود شکست رقیبان در دیدارهای پیش از فینال در مسابقه نهایی روی یک غفلت مدال طلا را از دست دادم.
وی اضافه کرد: در دیدار فینال با وجود آنکه ۴ امتیاز از رقیب خود جلو بودم تلاش کردم تا زودتر این مبارزه را به پایان برسانم، اما در اجرای فن کمر گیری دچار اشتباه محاسباتی شدم و در یک لحظه غفلت، امتیاز را به حریفم دادم و در ادامه نتوانستم آن را جبران کنم. تنها همین عجله ، مدال طلا را از من گرفت.
وی یادآور شد: رقابت‌های جهانی بلگراد امسال از سطح بالایی از لحاظ فنی برخوردار بود و تمام تیم‌ها نیز برای قهرمانی با تمام قوا در بلگراد حاضر شده بودند. با توجه به اینکه این مسابقات در صربستان برگزار می‌شد به طور طبیعی فضای رقابت را برای من سنگین کرده بود.دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جهانی ۲۰۲۱ اسلو در خصوص برنامه‌های خود نیز گفت: یکی از مهم‌ترین رقابت‌های سال آینده، مسابقات کسب سهمیه المپیک است که تیم‌ها با نفرات کامل در آن حضور خواهند داشت و به همین دلیل کار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

 

 

نظر شما