شناسهٔ خبر: 56304588 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

جایگاه خودروهای تولید داخل در جهان از زبان رئیس کمیسیون صنایع مجلس

طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با وجود اینکه کشور دارای زیرساخت‌های مهم در صنعت خودروسازی است اما در حوزه کیفی عقب ماندگی جدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره جایگاه خودروهای تولید شده داخلی در جهان، گفت: ما تجربه خودروسازی خوبی داریم به این معنا که قدمت خودروسازی در کشور مناسب است از سوی دیگر دارای نیروی انسانی کارآزموده و شرکت‌های دانش بنیانی که موجب ارتقا می‌شوند، هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه کشور دارای زیرساخت‌های مهم در خودروسازی است اما در موضوعاتی مانند تکنولوژی ضعیف است.

وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی نقاط ضعف و قوت داریم، اضافه کرد: به نظرم نقاط قوت یعنی دانش و نیروی انسانی، بیشتر است به این معنا که نقاط بالقوه به بالفعل تبدیل نشده و اگر مدیریت مناسبی صورت گیرد، می‌تواند جهش خوبی در این زمینه رخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت خوبی در صنعت خودروسازی ایجاد شده است به این معناکه اگر خودرو براساس همه ظرفیت موجود تولید شود، می‌تواند علاوه بر نیاز بازار داخلی، منطقه را نیز تحت پوشش قرار دهد اما از نظر کیفی عقب ماندگی جدی داریم و قادر به رقابت حتی با کشورهای هم رده با خودمان نیستیم و اگر مصرف داخل را حذف کنیم نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم بنابراین باید باید تلاش بیشتری در حوزه کیفی به ویژه در موضوع R and D انجام شود.

نظر شما