شناسهٔ خبر: 56304399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

گشایش یازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن ایران

یازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران امروز در تهران گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از ۲۵ کشور جهان نیز حضور دارند.

این همایش و نمایشگاه، میدان نمایش توانمندی‌ها، فرصت‌ها و مذاکره دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران است که با حضور گسترده شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال این حوزه و با رویکرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برپا شده است.

این رویداد کل زنجیره بخش معدن را در بر می‌گیرد و در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برگزار شده است که در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین آلات معدنی، صنایع معدنی و شرکت‌های مختلف سرمایه گذار، موسسات مالی و اعتباری و مهندسان مشاور حضور و مشارکت دارند.

همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی ایران، امسال با استقبال بسیار گسترده کشورهای جهان مواجه شده است بطوری که در این رویداد ۲۵ کشور جهان از جمله آفریقای جنوبی، آلمان، چین، ترکیه، روسیه، انگلستان، ژاپن، اسپانیا، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، و برخی کشورهای دیگر حضور و مشارکت دارند.

در بخش همایش این رویداد، علاوه بر مقامات وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، خانه صنعت معدن و تجارت، روسای اتحادیه‌های مرتبط و صنعتگران و معدن داران؛ سفرای ۲۳ کشور خارجی مقیم تهران از جمله سفرای برزیل، شیلی، ژاپن، کره جنوبی، هند، کنیا، نیجریه، نیکاراگوئه، بلیوی، اسلواکی و کاردار و یا نماینده برخی دیگر از کشورها نیز حضور دارند.

نمایشگاه این رویداد هم یکی از نمایشگاه‌های معتبر صنایع معدنی کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود که در آن یکصد و سی غرفه تولیدات، صنایع و ماشین آلات این صنعت را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

محمدرضا شینی مقدم، مدیر اجرایی این رویداد گفت: برگزاری ۳۰ کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و با حضور متخصصان صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور در حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه و کنفرانس است.

وی اضافه کرد: این رویدادها با حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همه تشکل‌های مرتبط با این صنعت برگزار می‌شود.

ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‌های معدنی کشور، جهت دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و فناوری نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت ها، از جمله اهداف برپایی یازدهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران است.

جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۵ میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از ۶۶ نوع ماده معدنی دارد بنابراین برگزاری این رویداد فرصتی است تا در چارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا ۳۱ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقمندان است.

نظر شما