شناسهٔ خبر: 56294756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

ایرادات طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی رفع شد

زهرا علیدادی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ایرادات شورای نگهبان به طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی را برطرف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه) ایرادات شورای نگهبان به طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی اصلاح و برطرف شد.

براساس بند الف اصلاح شده؛ دستگاه‌ها و نهادهای مشمول این قانون عبارت است از دستگاه‌ها و نهادهای موضوع ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ و ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ به جز استثنائات آن و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد تجاری – صنعتی

براساس ماده ۳ اصلاح شده؛ کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی مصوب شورای عالی فضای مجازی موظف است در تصمیم گیری های خود به استثنای امر قضا نسبت به اعمال سیاست‌ها و راهبردهای کلان و نظارت و مدیریت بر نحوه نگهداری، پردازش، دسترسی، یکپارچه‌سازی، امنیت و به‌ویژه تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات موضوع این قانون اقدام نماید.

براساس ماده ۴ اصلاح شده؛ داده‌ها و اطلاعات ملی با لحاظ مسائل امنیتی و با رعایت محرمانگی اطلاعات اشخاص در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران است.

براساس ماده ۱۲ اصلاح شده؛ در صورت بروز اختلاف در اجرا و تفسیر فنی مصوبات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی، بین دستگاه‌های اجرایی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات مرجع داوری می‌باشد و برای نهادهای خارج از قوه مجریه، مرکز ملی فضای مجازی مرجع داوری است. این حکم نافی اختیارات قضات نبوده و برای آنان لازم الاتباع نیست.

نظر شما