شناسهٔ خبر: 56293228 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در گفت‌وگو با گرایی مطرح شد؛

راز شکست گرایی در جهانی بلگراد

دارنده مدال طلای المپیک توکیو در کشتی فرنگی تنها دلیل شکست خود رد مقابل نماینده صربستان در وزن ۶۷ کیلوگرم را غفلت دانست و گفت: تمام حریفان را با اقتدار شکست دادم، اما عجله در اجرای فن موجب پیروزی رقیبم در فینال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا گرایی اظهار کرد: امسال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان برای من پایان خوشی نداشت زیرا با وجود شکست رقیبان در دیدارهای پیش از فینال در مسابقه نهایی روی یک غفلت مدال طلا را از دست دادم.

وی ادامه داد: در دیدار فینال با وجود آنکه ۴ امتیاز از رقیب خود جلو بودم تلاش کردم تا زودتر این مبارزه را به پایان برسانم، اما در اجرای فن کمرگیری دچار اشتباه محاسباتی من شدم و در یک لحظه غفلت، امتیاز را به حریفم دادم و در ادامه نتوانستم آن را جبران کنم. تنها همین عجله در اجرای من مدال طلا را از من گرفت.

گرایی تصریح کرد: رقابت‌های جهانی بلگراد امسال از سطح بالایی از لحاظ فنی برخوردار بود و تمام تیم‌ها نیز برای قهرمانی با تمام قوا در بلگراد حاضر شده بوند. با توجه به اینکه این مسابقات در صربستان برگزار می‌شد به طور طبیعی فضای رقابت را برای من سنگین کرده بود.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جهانی ۲۰۲۱ اسلو در خصوص برنامه‌های خود نیز گفت: یکی از مهم‌ترین رقابت‌های سال آینده، مسابقات کسب سهمیه المپیک است که تیم‌ها با نفرات کامل در آن حضور خواهند داشت و به همین دلیل کار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی در خصوص «محمد بنا» در کشتی فرنگی گفت: کارنامه محمد بنا در کشتی فرنگی روشن و شفاف است و افتخارات کشتی را نیز به نوعی مدیون او هستیم.

دارنده مدال نقره جهانی بلگراد همچنین در خصوص علت ناکامی محمدعلی (برادرش) در وزن ۷۷ کیلوگرم گفت: تنها باید گفت که شانس با او یار نبود و دستش از مدال کوتاه ماند. برای حضور در رقابت‌های جهانی سال آینده به طور قطع بر روی نقاط قوت و ضعف خودمان کار خواهیم کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از ۱۰ تا ۱۸ سپتامبر(۱۹ تا ۲۷ شهریور) در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در این رقابت‌ها ۲ نشان نقره توسط محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰کیلوگرم و یک برنز از سوی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کرد.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ و ناصر علیزاده نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم پنجم شدند. پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نمایندگان وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شدند.

نماینده کشورمان در پیکارهای جهانی در مرحله مقدماتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفرامانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله جانی ختسوریانی از گرجستان را در همان ۳ دقیقه نخست با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

گرایی دارنده طلای جهان و المپیک در مبارزه فینال وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف ماته نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان رفت. مرد یخی اتحادیه جهانی کشتی، در مبارزه فینال مبارزه را با برنامه و آرامش همیشگی آغاز کرد و در همان ۳۰ ثانیه نخست با اشتباه حریف، ۲ امتیاز با خاک کردن حریف گرفت و در ادامه به سراغ کنده فرنگی حریف صربستانی رفت که با تاباندن حریف داور امتیازی به او نداد که با چلنج مربیان، هیئت ژوری ۲ امتیاز دیگر به نماینده کشورمان دادند. گرایی ۳ دقیقه نخست با میدان داری و گرفتن سر و گردن حریف اجازه هیچ حرکتی را به او نداد.

وی در آغاز وقت دوم قصد کمرگیری داشت که با اشتباهی خطرناک در خاک قرار گرفت و اجازه زدن سوبلس را به نمس نداد؛ اما حریف صربستانی ۲ امتیاز گرفت. در ادامه نمس صربستانی که در وقت دوم با برنامه و با آنالیز دقیق گرایی پای به تشک گذاشته بود یک امتیاز پوئن اخطار را گرفت و با اجرای بارانداز، امتیاز خود را به ۵ رساند.

قهرمان المپیک در ادامه چند مرتبه اقدام به کمرگیری کرد و نا موفق بود و حتی داوران می‌توانستند اخطار به حریف صربستانی بدهند که این کار را نکردند. در ثانیه‌های پایانی دیگر رمقی برای نماینده کشورمان باقی نمانده بود و در نهایت این مبارزه را با نتیجه ۵ بر ۴ واگذار کرد و به مدال نقره رسید. نمس با کسب این طلا، چهارمین طلای صربستان را در پیکارهای قهرمانی جهان کسب کرد.

نمس حریف صربستانی گرایی در فینال، سیزدهمی المپیک توکیو، برنز جهانی ۲۰۱۹، طلای اروپا ۲۰۲۱ و برنز امیدهای اروپا ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما