شناسهٔ خبر: 56288979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکر مردم لبنان از اقدام جمهوری اسلامی ایران با هشتگ «شکراً_إیران» + تصاویر

بسیاری از لبنانی‌ها با استفاده از هشتگ «شکراً_إیران» تشکر و قدردانی خود از جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعلام آمادگی برای کمک به کشورشان ابراز می‌دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با نگاهی به فضای مجازی شاهد اظهار نظر بسیاری از لبنانی‌ها در چارچوب تشکر از جمهوری اسلامی ایران و انتقاد از عملکرد سیاستمداران لبنانی و وعده‌های توخالی آمریکا هستیم.

کاربران فضای مجازی لبنانی اظهار نظرهای مختلفی را با انتشار برخی از تصاویر و اینفوگرافی‌ها منتشر می‌کنند که از مهمترین آنها می‌توان به جملات زیر اشاره کرد:

ایران زمانی که وعده می‌دهد، وفا می‌کند.

این جمله به همراه تصویری است که نشان می‌دهد ایران علاوه بر اختصاص 600 هزار تن سوخت مجانی به لبنان، مذاکراتی با هیئت لبنانی حاضر در تهران برای تعمیر شبکه برق لبنان و ساخت نیروگاه تولید برق در این کشور انجام می‌دهد.

 

دیگر هم نوشت: ایران متشکریم، تا آخرین نفس باید از این کشور تشکر کرد، زیرا کشوری برتر است و به امت عربی و اسلامی هم کمک می‌کند، پس استحقاقی جز تشکر و امتنان ندارد.

یک کاربر هم با انتقاد از جریان‌های همسو با آمریکا و سعودی در لبنان نوشت: برخی به طور حتم در تلویزیون‌‌هایی که با سوخت ایران روشن خواهند شد، از ایران انتقاد خواهند کرد!

دیگری هم با انتشار تصویری که به زبان انگلیسی نوشته سوخت در راه است، نوشت این را برای کسانی می‌نویسم که خود را فرهیخته دانسته و ظاهرا زبان عربی بلد نیستند.

فرد دیگری به نام ابو هادی هم با انتشار تصویری که در آن نوشته شده است: ایران از سال 2006 تاکنون 10 پیشنهاد برای تعمیر و ساخت نیروگاه‌های برق به لبنان ارائه کرده اما مسئولین لبنانی از بیم خشم آمریکا آن را نادیده گرفته‌اند گفت: واقعا به نظر شما چه کسی به دنبال منافع لبنان است، ایران یا آمریکا؟؟

یک اکانت دیگر به نام هبه فلاح هم، دیپلم کسب رکوردهای گینس را به سفیر آمریکا در لبنان داد و نوشت، این سفیر بابت طولانی‌‌ترین وعده تاریخ بشریت در رابطه با رسیدن گاز مصر به لبنان، وارد کتاب‌های رکوردهای گینس شده است.

اما حساب کاربری به نام علی حمادی با هشتگ #شکراً_إیران نوشت:

ما به دلیل وجود ولی فقیه سروری می‌کنیم، سرورم ای نواده دختر رسول خدا، ما از شما تشکر می‌کنیم، ما سربازان و یاران شما هستیم، از خدا می‌خواهم که از عمر ما بکاهد و بر عمل مبارک شما بیافزاید، زندگی بدون شما طعمی ندارد.

یکی دیگر هم با انتشار تصاویری طنز آمیز گفت: واقعا کسانی که هیاهو کردند که سوخت ایران یک دروغ است چه تو سری دردناکی دریافت کردند؟

اکانتی به نام عدنان بلال هم با انتشار تصویری طنز آمیز و استفاده از واژه سوخت به زبان عربی که "فیول" خوانده می‌شود نوشت: فیول (سوخت) ایرانی در مقابل فیول (فیل) هوا کردن آمریکایی

دیگری به نام دختر جنوب هم نوشت: این همان وعده صادق است،‌ ای عرب‌ها بدانید که رهبران ما (در حزب الله) نزد ولی فقیه ارج و قرب دارند.

کاربر دیگری به نام حاج ثائر العلی نیز نوشت: تاریخ خواهد نوشت که مردی به نام حسن نصر الله بود که تمام جهان برای جنگ با آو جمع شدند اما او با یارانش آنها را شکست داد، از ته دل به قلب، حکمت، بصیرت و وفاداری شما به آب و خاکتان درود می‌فرستم.

زینب وائل هم نوشت: تشکرات خود را تقدیم دولت ولی فقیه می‌کنیم.

ریتا نیز ذیل هشتگ #شکراً_إیران نوشت: خدا را بابت تمام نعماتش شکر می‌کنیم که وجود رهبر (انقلاب) اولین این نعمت هاست.

خالد الغماری هم نوشت: خداوند به جمهوری اسلامی ایران جزای خیر بدهد.

 انتهای پیام/*

 

نظر شما