شناسهٔ خبر: 56270064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی قم:

راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی قم مهمترین مانع سرمایه‌گذاران است| انتقاد از تخریب زیرساخت‌ها

قم- عضو اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه راه دسترسی به نمایشگاه بین المللی قم مسدود است، گفت: این موضوع باعث شده سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در نمایشگاه نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، صابر عمو رسولی در جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که عصر دوشنبه با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت توسعه نمایشگاه بین المللی و همچنین معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد، با بیان اینکه راه دسترسی نمایشگاه توسط مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دستور اکید استاندار قم بازگشایی شد، گفت: اخیراً با تصمیمات مدیریتی مسئولان سازمان مجدداً این راه بسته شده و متأسفانه زیرساخت‌هایی که با هزینه بیت المال ایجاد شده بود تخریب شده است.

وی اظهار کرد: شرکت توسعه نمایشگاه‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت و ایجاد امکانات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز اول هزینه کرده تا این نمایشگاه افتتاح شود و تاکنون ۷ نمایشگاه با عناوین مختلف در این مکان برگزار شده اما متأسفانه به دلیل بسته شدن راه دسترسی و تخریب مسیر ورودی از اتوبان قم - تهران تعدادی از نمایشگاه‌ها که باید در موعد مقرر برگزار می‌شد لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی قم در ادامه تصریح کرد: من معتقدم این گونه رفتارهای سلیقه‌ای بسیاری از اموال دولتی را از بین خواهد برد و از سوی دیگر سرمایه‌گذار با مواجهه این شرایط میل و رغبتی برای سرمایه گذاری ندارد.

وی بیان داشت: راه دسترسی نمایشگاه که با مصوبات استانی و همچنین تصمیمات اخیر سفر رئیس جمهور به قم همراه بود تاکنون برای افتتاح آن چالش‌های بسیار زیادی را به همراه داشته است و این در حالی است که به نظر من با توجه به تعداد کم مراجعه کنندگان برای بازدید از نمایشگاه‌ها با ایجاد راه دسترسی از اتوبان به عنوان مسیر اصلی لازم است چند خروجی در مسیرهای مختلف برای زمان برگشت پیش بینی شود.

عمو رسولی در ادامه با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی قم، از آغاز ساخت فازهای بعدی این نمایشگاه خبر داد.

راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی قم مهمترین مانع سرمایه‌گذاران است| انتقاد از تخریب زیرساخت‌ها

شاهد ایجاد مانع اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قم هستیم

یکی از اعضای هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم نیز در این جلسه گفت: ایمنی راه دسترسی به نمایشگاه را می‌توان با استانداردهای قانونی و لازم همانند مجموعه‌های گردشگری در مسیر اتوبان قم - تهران فراهم کرد تا بتوانیم ١۶ نمایشگاه کشوری تا پایان امسال در این مکان برگزار کنیم.

حسن آقاجانی در ادامه تأکید کرد: تخریب شبانه مسیر عبوری نمایشگاه و همچنین ایجاد مانع برای ورود به آن باعث شده است تا نمایشگاه‌های کشوری ما لغو شود و سرمایه‌گذاران نمایشگاه که عمدتاً تشکل‌های مردمی، بخش خصوصی و همچنین صنعتگران هستند متحمل ضرر و زیان زیادی شوند اما امیدواریم این گونه مسائل با مدیریت بهتر مرتفع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی کشور رفع موانع است اما امروز شاهد ایجاد مانع اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان شده‌ایم و به نظر می‌رسد رفت و آمد مسئولین نمایشگاه و سرمایه‌گذاران در این حوزه هر روز برای دریافت مجوزهای متعدد و یا بروکراسی اداری و قرار گرفتن در پیچ و خم تصمیمات مسئولان نه تنها سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در استان ترغیب نخواهد کرد بلکه روند توسعه و رشد سرمایه‌گذاری نیز متوقف خواهد شد.

نظر شما