شناسهٔ خبر: 56255073 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال ۶۹ روستای شهرستان ساری به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از ارتقاء تکنولوژی دو سایت همراه اول در بخش‌های دودانگه شهرستان ساری جهت پوشش ۶۹ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۵۱۰۶ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه بررسی آخرین وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان ساری با اشاره به روند رو به رشد اتصال روستاهای شهرستان ساری به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: با تلاش مجموعه ارتباطات، ۴۷ کیلومتر فیبر نوری در بخش دودانگه این شهرستان افتتاح و تعداد ۶۹ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۵۱۰۶ خانوار با راه‌اندازی سایت‌های جدید و ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود در این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل گردیدند.

اعزی در ادامه از اجرای پروژه فیبر نوری در مسیر برخی از روستاهای چهاردانگه این شهرستان خبر داد و افزود: با عملیاتی کردن ۸۷ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان ساری تعداد ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸۶۳ خانوار در بخش‌های کلیجان رستاق و چهاردانگه از اینترنت پرسرعت و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین افزود: ارتقاء تکنولوژی دو سایت همراه اول در روستاهای رسکت علیا و پاجای بخش دودانگه شهرستان ساری تا پایان شهریورماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و اهالی محترم روستاهای مذکور به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خاتمه با اشاره به ابلاغات جدید مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت باهدف تکمیل پوشش کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار برای شهرستان ساری افزود: تعداد ۱۹ روستا به‌منظور نصب سایت جدید و ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به اپراتورها ابلاغ شده است و امیدواریم با پیگیری و تلاش مجموعه ارتباطات در استان تا پایان هفته دولت سال آینده به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسد.

بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات خوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اظهار کرد: خوشبختانه روند رو به رشد توسعه فناوری‌های نوین و ارتباطات در مازندران و شهرستان ساری همچنان ادامه دارد و بر اساس این مهم می‌توان امیدوار بود تا فاصله میان روستاهای ما به لحاظ امکانات و خدمات با مناطق شهری به کمترین حد ممکن برسد و حتی باید به‌جایی برسیم تا هیچ فرد روستایی برای انجام کارها و مسائل عادی روزمره خود نیاز به مراجعه به شهرها نداشته باشد.

این جلسه با حضور بابایی کارنامی نماینده شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شش بخش مرکزی، رودپی شمالی و جنوبی، کلیجان رستاق، دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری برگزار و نقطه نظرات پیرامون مشکلات ارتباطی روستاهای این شهرستان بررسی شد.

نظر شما