شناسهٔ خبر: 56235635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هفته ششم لالیگا

دربی مادرید: سیمئونه در پی تکرار شکست آنچلوتی

در ششمین هفته از مسابقات لالیگا تیم اتلتیکو مادرید از ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه متروپولیتانو میزبان رئال مادرید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اتلتیکو با شکست 2-0 مقابل بایرلورکوزن که تیم دیگو سیمئونه را در گروه B به رده سوم رسانده، وارد رقابت روز یکشنبه می‌شود.

قرمز و سفیدها شروعی نسبتاً خوب در فصل 2022-2023 در لالیگا داشته‌اند و از پنج بازی خود سه برد، یک تساوی و یک باخت و 10 امتیاز کسب کرده‌اند که با 5 امتیاز کمتر از رئال مادرید در آستانه دیدار دو تیم در رده هفتم جای گرفته‌اند.

اتلتیکو کار خود را با پیروزی 3-0 در مقابل ختافه آغاز کرد، اما پس از آن باخت 2-0 خانگی مقابل ویارئال را متحمل شد، که مطمئناً یک شکست عجیب برای شاگردان دیگو سیمئونه در اوایل فصل بود.

شاگردان این سرمربی هفت امتیاز از سه بازی اخیر خود در لیگ کسب کرده‌اند و والنسیا را 1-0 شکست دادند و با رئال سوسیداد 1-1 مساوی کردند و در آخرین بازی خود مقابل سلتاویگو با نتیجه 4-1 پیروز شدند.

آنخل کورئا، رودریگو دی پائول و یانیک کاراسکو در موفقیت قدرتمند آخر هفته گذشته جزو گلزنان تیم‌شان بودند اما اتلتیکو اکنون به مصاف قهرمان فعلی لالیگا خواهد رفت که از هشت مسابقه در سه رقابت جداگانه در این دوره رکورد عالی به خود اختصاص داده است.

اتلتیکو که فصل گذشته در لالیگا سوم شد، در فصل گذشته در بازی مشابه بین دو تیم، رئال مادرید را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. این اولین پیروزی آن‌ها برابر همشهری‌شان از فوریه 2016 بود.

همانطور که گفته شد، رئال مادرید در مراحل اولیه رقابت‌های 2022-23 که با پیروزی 2-0 مقابل آینتراخت فرانکفورت در سوپرجام یوفا در 10 آگوست آغاز شد، هیچ امتیازی از دست نداده است.

لوس بلانکوس همچنین در پنج بازی ابتدایی لالیگا خود مقابل آلمریا، سلتاویگو، اسپانیول، رئال بتیس و مایورکا پیروز شده تا با کسب 15 امتیاز از 15 امتیاز موجود در صدر جدول قرار بگیرد. به نظر آن‌ها این تیم با وجود هزینه‌های هنگفت بارسلونا در این فصل دوباره قهرمان می‌شود.

قهرمان اروپا در دو بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا نیز پیروزی‌هایی را به ثبت رسانده است و در 6 سپتامبر با نتیجه 3-0 مقابل سلتیک پیروز شده و در چهارشنبه شب  لایپزیگ را 2-0 در برنابئو شکست داد.

شاگردان کارلو آنچلوتی در طول هفته از بهترین‌ فرم خود مقابل لایپزیگ فاصله داشتند. آن‌ها باید صبور می‌بودند و گل اول تا دقیقه 80 بالاخره توسط فدریکو والورده به ثمر رسید. سپس مارکو آسنسیو در وقت‌های اضافه گلزنی کرد تا کسب سه امتیاز نهایی شود.

رئال مادرید تنها دو خرید در طول تابستان انجام داد، اورلین چوآمنی با قراردادی هنگفت از موناکو وارد شد، در حالی که آنتونیو رودیگر پس از جدایی از چلسی با انتقال آزاد به باشگاه پیوست. کاسمیرو که به یونایتد منتقل شد بازیکن برجسته آن‌ها بود، اما سطح تیم در این فصل پایین نیامده و دیدن اینکه سفیدپوشان در این دوره چه دستاوردهایی خواهند داشت، جذاب خواهد بود.

غول‌های پایتخت به دلیل پایان فصل در ماه نوامبر برای جام جهانی 2022، اکتبر شلوغی خواهند داشت و بازی با اوساسونا، شاختار دونتسک (دو بار)، ختافه، بارسلونا، الچه، سویا، لایپزیگ و خیرونا قبل از پایان ماه آینده و فرا رسیدن جام جهانی برگزار می‌شود.

نظر شما