شناسهٔ خبر: 56228845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی اهواز عنوان کرد

اقدامات بهداشتی ویژه زائران پس از بازگشت از سفر اربعین

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص بررسی سلامت زائران پس از بازگشت از سفر اربعین توصیه‌هایی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به بازگشت زائران از کشور عراق گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به میهن هستند بسیار مهم بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی خطاب به زائران افزود: اگر در زمان ورود به کشور علائم تب، سرفه، تنگی نفس، اسهال، تهوع و استفراغ داشتید، بلافاصله به پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در پایانه مرزی اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون گفت: اگر دچار علائم سرماخوردگی هستید، به خصوص در زمان استفاده از وسایل نقلیه و ورود به اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنید.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مسیر برگشت تا رسیدن به شهر محل سکونت خود، همچنان بهداشت آب و مواد غذایی را رعایت و از آب بسته‌بندی و غذاهای تازه و گرم استفاده کنید؛ ضمنا از مصرف غذاهای مانده جدا پرهیز کنید.

وی افزود: در مدت یک هفته بعد از بازگشت از سفر معنوی اربعین، اگر دچار علائم تنفسی بودید، برای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها به دیگران، در منزل مانده و خود را قرنطینه و از حضور در مکان‌های تجمعی خودداری کنید.

به گزارش ایسنا نقل از وب‌دا خوزستان، بختیاری‌نیا در پایان گفت: اگر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، دچار علائمی چون تب، سرفه، تنگی نفس یا اسهال شدید بودید حتما به پزشک مراجعه و سابقه مسافرت خود را شرح دهید.

انتهای پیام

نظر شما