شناسهٔ خبر: 56201057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فشار تندروهای کنگره آمریکا به بایدن برای ویزا ندادن به ابراهیم رییسی

سناتور تندرو جمهوریخواه" تد کروز" طرحی را به منظور ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای مقامات ایرانی، به کنگره ارایه کرده است اما دولت بایدن می گوید بر اساس توافقنامه ها با سازمان ملل، مجبور است برای رییسی ویزا صادر کند.

صاحب‌خبر -

نمایندگان تندرو کنگره آمریکا به دولت بایدن فشار می آورند تا برای سفر آتی ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی، ویزا صادر نکند.


به گزارش عصرایران، وبگاه "واشنگتن فری بیکن" با اشاره به تهیه طرحی از سوی" تد کروز" سناتور تندرو جمهوریخواه در این باره نوشت: کنگره در تلاش برای جلوگیری از ورود رییس جمهوری ایران به ایالات متحده برای شرکت در جلسات سازمان ملل است، اما با مقاومت دولت بایدن مواجه شده است که می گوید "مجبور" است به رییس جمهوری ایران اجازه ورود به کشور را بدهد.


بر اساس این گزارش: سناتور تد کروز (از ایالت تگزاس) طرحی را به کنگره ارایه داده که بر اساس آن همه مقامات مرتبط با رهبر ایران از جمله ابراهیم رییسی، از دریافت ویزای آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل منع می‌شوند. این طرح شامگاه چهارشنبه (به وقت آمریکا) به کنگره ارایه خواهد شد.

دولت بایدن تحت فشار شدید کنگره و لابی های ضدایرانی برای ممانعت از صدور ویزای آمریکا برای رییسی بوده است، به ویژه به دلیل ادعاهای مطرح شده مبنی بر تلاش تهران برای ترور مقامات سابق آمریکایی مانند مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق در دولت ترامپ.

فشار تندروهای کنگره آمریکا به بایدن برای عدم صدور ویزا برای ابراهیم رییسی

با این حال به نظر می رسد این کارزار فشار راه به جایی نبرد، زیرا دولت بایدن می گوید که طبق قوانین ایالات متحده "مجبور" است که به رییسی اجازه ورود به ایالات متحده را بدهد.


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه به "واشنگتن فری بیکن" گفت: "ایالات متحده به عنوان میزبان سازمان ملل متحد، عموما بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل متحد موظف است که سفر نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل به منطقه مقر سازمان ملل را تسهیل کند. ما تعهدات خود بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل را جدی می گیریم."

 

نظر شما