شناسهٔ خبر: 56164768 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

راه های افزایش سئو؛ چطور به رتبه 1 گوگل برسیم؟

3.8 میلیون جستجو در هر دقیقه انجام می‌شود! با گسترش اینترنت کاربران راه‌های جدیدی برای یافتن پاسخ سوال‌ها و رفع نیازها پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

امروزه همه ما در صورت مواجهه با یک سوال، به سراغ گوگل می‌رویم. همین موضوع باعث شد تا تقریبا همه کسب‌وکارها حضور فعالی در اینترنت داشته باشند و سئو را جدی‌ بگیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد که نتیجه اول گوگل ۲۷.۶ درصد از کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما حضور در صفحه اول جست‌وجو، تازه ابتدای راه است.

درواقع رقابت اصلی بعد از قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج گوگل شروع می‌شود. با یک استراتژی درست می‌توانید حضور خود را موثرتر کرده و به تقویت صفحات بپردازید. در ادامه مهم‌ترین تکنیک‌ها برای افزایش سئو سایت یا به عبارت بهتر جذب مخاطب هدفمند را بررسی می‌کنیم.

بهینه‌سازی صفحات؛ ایجاد تغییر بر اساس رفتار کاربر

بعد از گذشت مدتی از شروع بازاریابی محتوایی، وقت آن است که اطلاعات لازم را برای تحلیل رفتار کاربر جمع‌آوری کنید. سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارها کار شما را برای تحلیل رفتار کاربران سایت راحت‌تر می‌کنند.

با استفاده از این داده‌ها می‌توان مسیر حرکت کاربران در یک سایت را تحلیل و تجربه کاربری را بهینه‌سازی کرد. از جمله تغییرات رایج می‌توان به تغییر ادبیات صفحات، تغییر جایگاه دکمه‌ها و فرم‌ها، تغییر UI صفحات اشاره کرد.

همه این تغییرات با هدف جلب حداکثری رضایت کاربران صورت می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیش‌تر با این جنس خدمات به صفحه خدمات تخصصی سئو آژانس خلاقیت وبسیما مراجعه کنید. در این صفحه می‌توانید به زبانی ساده با خدمات سئو نتیجه‌گرا و مورد نیاز کسب‌وکارها آشنا شوید.

تدوین استراتژی محتوایی با جستجوی نیاز کاربر

اگر به‌دنبال رشد کسب‌وکار خود در اینترنت هستید، باید بازاریابی محتوایی را جدی بگیرید. روزانه میلیاردها جست‌وجو در گوگل انجام می‌شود. کسب‌وکاری موفق است که بتواند سوالات کاربران را به‌درستی شناسایی کرده و به آن‌ها پاسخ دهد؛ بنابراین تدوین استراتژی محتوایی مهم‌ترین سرفصل در آموزش سئو محسوب می‌شود. درواقع یک متخصص سئو بدون داشتن مهارت لازم برای شناسایی نیاز کاربر و طراحی سند استراتژی موفق نخواهد بود.

یکی از موثرترین راه های افزایش سئو سایت، شناسایی نیاز کاربران و پاسخ به آن‌ها در قالب مقاله است. با این کار سایت خود را به یک منبع جامع برای برآورده کردن خواسته‌های کاربران تبدیل می‌کنید.

به‌این‌ترتیب، ضمن پاسخ‌گویی به نیاز کاربران، نام برندتان هم در ذهن او ماندگار خواهد شد. بازاریابی سئو و محتوا فوت‌وفن‌های زیادی دارد.

اگر می‌خواهید به صورت عمیق‌تر با بازاریابی محتوایی آشنا شده، صفحه آموزش سئو وبسیما برای شما طراحی شده است. در این صفحه با انواع محتواهای ویدیویی، مقالات و پادکست‌ها می‌توانید به صورت عمیق‌تر بازاریابی محتوایی را فرا بگیرید.

لینک‌سازی خارجی؛ راهی برای افزایش اعتبار نزد گوگل

رسیدن به رتبه 1 و افزایش ورودی‌های ارگانیک بدون کمپین لینک‌سازی خارجی اماکن‌پذیر نیست. لینک‌سازی خارجی یکی از ساده‌ترین راه های افزایش بازدید سایت محسوب می‌شود. برای این کار باید کمپین‌‌های لینک‌سازی خارجی متناسب با هداف کسب‌وکارتان را در فواصلی زمانی مشخص طراحی و اجرا کنید.

بسیاری از متخصصان سئو، دریافت لینک‌های ارزشمند را بخش مهمی از فرآیند سئو می‌دانند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از ایجاد لینک‌های باکیفیت در سایت‌های معتبر و همسو با کسب‌وکارتان غافل نشوید.

ساخت کمپین‌های رپورتاژ آگهی و لینک‌سازی خارجی در درجه اول اعتبار سایت شما را نزد گوگل افزایش می‌دهد. همچنین با انجام این کار شاهد تقویت برندینگ و افزایش بازدید سایت‌تان خواهید بود.

مراقبت از سایت مثل نگهداری از یک موجود زنده است!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند روش های سئو تا زمان رسیدن به جایگاه یک گوگل کاربرد دارد و بعد از آن نیازی به هیچ‌گونه فعالیتی در این زمینه نیست. اما نباید فراموش کرد که سایت دقیقاً مانند یک موجود زنده است که برای رشد به مراقبت نیاز دارد.

نیازهای موجود زنده همزمان با رشد تغییر می‌کند و نباید به حال خود گذاشته شود. به همین منوال، نیازهای سایت و خواسته‌های کاربران نیز متناسب با رشد کسب‌وکار دست‌خوش تغییر می‌شود؛ بنابراین توسعه استراتژی متناسب با نیازهای جدید کاربران یکی از راه های افزایش سئو سایت است.

به‌عنوان یک متخصص سئو یا مدیر کسب‌وکار باید مدام در جست‌وجوی نیازهای جدید کاربران باشید و استراتژی خود را مطابق با آن‌ها بهینه‌سازی کنید. فقط در این حالت است که سایت‌تان روند صعودی رشد را تجربه خواهد کرد.

اگر تمایل دارید سایر تکنیک‌های بهبود سئو را فرا بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سئو آژانس خلاقیت وبسیما مراجعه کنید. محتوای این صفحه حاصل 10 سال آموزش و ارائه خدمات به بهترین برندهای ایرانی است و می‌تواند دید شما را نسبت به حضور در گوگل متحول کند.

با وبسیما متفاوت از دیگران دیده شوید! 

در این مقاله به بررسی اصلی‌ترین راه های افزایش سئو پرداختیم تا با انجام این کارها رشد کسب‌وکارتان را رقم بزنید. البته توجه کنید که اجرای راهکارهای افزایش سئو سایت به تخصص، تجربه و دانش عمیقی در این حوزه نیاز دارد. یادگیری مهارت‌های سئو نیز زمان‌بر است و صرفا با چند ماه آموزش، تسلط بر جنبه‌های مختلف آن امکان پذیر نیست.

صرف زمان برای آموزش سئو به‌منظور رشد کسب‌وکار نه‌تنها شما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند، بلکه باعث از دست رفتن زمان و عقب ماندن از رقبا می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از خدمات بهترین شرکت سئو ایران، بالاتر از رتبه 1 گوگل بایستید.

آژانس خلاقیت وبسیما از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در حوزه خدمات سئو شروع کرده است. در طول این سال‌ها برندهای معتبری از جمله سپیدارسیستم، نوبیتکس، آیتول و جانبی فعالیت‌های سئوی خود را به وبسیما سپردند و نتیجه اعتماد خود به این مجموعه را مشاهده کرد‌ه‌اند.

اگر برای رسیدن به رتبه 1 گوگل بی‌تاب هستید و می‌خواهید حضوری متفاوت در نتایج جستجو داشته باشید، به سایت آژانس خلاقیت وبسیما به آدرس websima.com مراجعه کرده یا عبارت «وبسیما» را در گوگل جست‌وجو کنید. وبسیما نتیجه‌محور است و خیلی زود شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نظر شما