شناسهٔ خبر: 56157754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

خرید عمده پارچه و نکات کلیدی آن

خرید عمده پارچه یکی از روش های فوق العاده برای کاهش هزینه های شما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 البته برای این کار باید به دنبال یک عمده فروشی پارچه امین و مطمئن بگردید. اگر در حوزه تولید لباس فعالیت می کنید یا یک پارچه فروشی کوچک محلی هستید، برای کسب سود بیشتر باید به دنبال خرید عمده پارچه باشید.

خرید عمده پارچه می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش دامنه سود فروش شما بسیار موثر باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به اهمیت خرید عمده پارچه و نکاتی که در حین خرید باید به خاطر داشته باشید، بپردازیم.

اهمیت خرید عمده پارچه

احتمالا اولین سوالی که برای شما مطرح می شود، این است که چرا باید به صورت عمده پارچه بخرید؟ خرید عمده پارچه چه تاثیر و اهمیتی دارد؟ اگر در حوزه تولید پوشاک و هر گونه منسوجاتی فعالیت دارید، باید بدانید که می توانید با خرید عمده پارچه، از هزینه های اولیه خود کم کنید. خرید پارچه به شکل عمده به شما کمک می کند بتوانید بدون واسطه خرید کنید.

حذف واسطه در پروسه خرید پارچه عمده باعث می شود هزینه کمتری بپردازید. بخشی از این کاهش به دلیل حذف دلالان و واسطه گران این حوزه است. بخش دیگری از این کاهش هزینه ها به دلیل خرید عمده است. در واقع زمانی که شما با یک عمده فروشی پارچه وارد معامله می شوید، می توانید به دلیل حجم بالای خرید تخفیف بیشتری بگیرید.

عمده فروش پارچه نیز ترجیح می دهد محصول خود را با کمترین دردسر به یک مشتری خاص بفروشد. در واقع با در نظر گرفتن این نکات، خواهید دید خرید عمده پارچه در پیشرفت کسب و کار شما موثر خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم به مزایای این سبک خرید نیز بپردازیم.

مزایای خرید عمده پارچه

اگر تا به این جای مطلب قانع شدید که برای پیشبرد کسب و کار خود باید از عمده فروشی پارچه خرید کنید، در ادامه مطلب نیز همراه ما باشید. بررسی مزایای خرید عمده پارچه می تواند دیدگاه و بینش وسیع تری در این حوزه به شما بدهد.

قیمت ارزان تر

همانطور که اشاره شد، اصلی ترین فایده خرید عمده پارچه برای شما، کاهش هزینه ها است. پارچه عمده معمولا قیمت کمتری دارد زیرا فروشنده به دنبال فروش سریع تر محصول خود است. از طرف دیگر شما با حذف یک یا حتی چند واسطه می توانید سود بیشتری کسب کنید.

تنوع بالا

با مراجعه به یک عمده فروشی پارچه می توانید به راحتی با دنیایی از پارچه های متنوع رو به رو شوید. به عنوان مثال اگر به دنبال قیمت پارچه ژاکارد نخی هستید، به راحتی می توانید با پیدا کردن یک عمده فروشی پارچه مطمئن، با دنیایی از پارچه های ژاکارد رو به رو شوید.

اطمینان از کیفیت پارچه

یکی دیگر از مزایای خرید عمده پارچه، اطمینان از کیفیت پارچه است. اگر یک عمده فروشی پارچه قابل اطمینان پیدا کنید، می توانید از کیفیت پارچه ای که می خرید نیز مطمئن باشید. در واقع اگر چند بار خرید خود را تکرار کنید، در خریدهای بعدی نیز دیگر نگران جنس و کیفیت پارچه نخواهید بود. البته در نظر داشته باشید، به عنوان مثال اگر به دنبال قیمت پارچه ژاکارد نخی هستید، قیمت آن می تواند با توجه به کیفیت متفاوت باشد.

تخفیف بیشتر

یکی از بهترین مزایای خرید عمده پارچه، این است که شما در وهله اول پارچه را ارزان می خرید. در مرحله بعد با خرید حجم زیادی از پارچه می توانید انتظار تخفیف نیز داشته باشید. کاهش هزینه ها در مراحل مختلف خرید عمده فروشی پارچه، به شما کمک می کند قیمت نهایی محصول خود را نیز کاهش دهید. این پروسه در بلند مدت منجر به فروش بیشتر و افزایش سود خالص شما خواهد شد.

کاهش هزینه های حمل و نقل

تصور کنید برای خرید هر پارچه مجبور باشید به دفعات به بازار مراجعه کنید. پس از خرید هر طاقه نیز هزینه حمل و نقل جداگانه بپردازید. خواهید دید به راحتی بخش عمده ای از سود شما با هزینه های حمل و نقل، از دست رفته است. خرید از عمده فروشی پارچه می تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. شما با یک بار مراجعه می توانید مدل های مختلف پارچه را بررسی کنید و تنها یک بار هزینه حمل و نقل بپردازید.

البته با پیدا کردن یک عمده فروشی پارچه آنلاین، می توانید هزینه های حمل و نقل را بیش از پیش کاهش دهید. فروشگاه آنلاین پارچه نگار، با داشتن سال ها سابقه فروش حضوری یکی از بهترین گزینه های ممکن برای خرید عمده پارچه محسوب می شود. شما می توانید خرید خود را به به صورت حضوری و آنلاین از این فروشگاه معتبر انجام دهید.

راهنمای خرید اینترنتی پارچه عمده

این روزها بیشتر افراد ترجیح می دهند به صورت آنلاین کارهای خود را انجام دهند. اگر در شهرستان ساکن هستید و مایل نیستید برای هر بار خرید عمده پارچه به مراکز استان سفر کنید، خرید آنلاین پارچه عمده برای شما ایده آل خواهد بود. با خرید آنلاین پارچه عمده می توانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن مقدار زیادی پارچه خریداری کنید. علاوه بر این، می توانید هزینه های خود را نیز به شکل چشمگیری کاهش دهید. البته اگر قصد خرید آنلاین پارچه عمده را دارید، بد نیست نکاتی را در نظر داشته باشد. این نکات به شما کمک می کنند خرید رضایت بخشی را تجربه کنید.

فروشگاه قابل اطمینان پیدا کنید

مهمترین نکته ای که هنگام خرید آنلاین پارچه عمده باید به خاطر داشته باشید، پیدا کردن یک فروشگاه قابل اطمینان است. در واقع پیدا کردن فروشگاهی که بتوانید به فروشنده و کیفیت محصولات آن اعتماد کنید، اصلی ترین گام در خرید اینترنتی پارچه است. در این صورت شما می توانید مطمئن باشید با کمترین قیمت موفق به خرید بهترین پارچه ها شدید. علاوه بر این، نگرانی بابت ارسال سفارش های خود نخواهید داشت.

پارچه ها را بشناسید

یقینا به عنوان کسی که در حوزه پارچه و منسوجات فعالیت می کنید، پارچه ها را می شناسید. اما بهتر است قبل از هر خرید از مشخصات دقیق پارچه مورد نظر خود مطلع شوید. برای این کار می توانید مشخصات پارچه را در اینترنت جستجو کنید. مشورت با فروشنده را نیز هرگز فراموش نکنید. سوال های خود را با دقت بپرسید و برای یافتن بهترین رنگ و جنس پارچه وقت صرف کنید. شما باید بدانید منتظر چه کیفیتی از پارچه ای که سفارش دادید، هستید.

قیمت ها را بررسی کنید

قیمت پارچه

یکی از نکاتی که می تواند به شما برای یافتن فروشنده معتمد کمک کند، بررسی قیمت ها است. قبل از هر خرید سعی کنید از چندین عمده فروشی پارچه قیمت بگیرید. از دوستان و واسطه هایی که می شناسید برای پیدا کردن قیمت روز پارچه مورد نظر خود کمک بخواهید. هنگام سوال در مورد قیمت اصلی هر طاقه، در مورد تخفیف های احتمالی نیز بپرسید. شاید بتوانید با دو برابر کردن حجم خرید، چند درصد بیشتر تخفیف بگیرید.

یک نمونه تهیه کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه پارچه ای نیاز دارید، می توانید یک نمونه تهیه کنید. بسیاری از اوقات نمی دانید دقیقا جنس پارچه مورد نظر شما چیست؟ چه زیر دستی دارد؟ آیا برای دوخت شلوار مناسب است؟ رنگ آن همان رنگ مورد نظر شما است؟ در چنین مواردی می توانید از فروشنده یک نمونه بخواهید. کاتالوگ های نمونه بهترین راهنمای شما هستند. اگر به ابعادی بیش از یک نمونه ساده نیاز دارید، می توانید چند متر از پارچه خریداری کنید. این ترفند به شما کمک می کند از ضررهای متعدد جلوگیری کنید.

در مورد مشخصات پارچه سوال بپرسید

فراموش نکنید که هنگام خرید عمده پارچه باید در مورد ابعاد هر طاقه صحبت کنید. در واقع باید بدانید هر طاقه از پارچه مورد نظر، دارای چند متر پارچه است. اگر پارچه را به صورت فله خریداری می کنید، باید بدانید عرض آن چه قدر است. ضخامت و وزن پارچه نیز فاکتورهای تعیین کننده ای در کیفیت آن هستند. در نتیجه به جزئیات توجه کنید و در هنگام خرید در مورد مشخصات پارچه سوال بپرسید.

به سایت فروشنده دقت کنید

معمولا فروشگاه های معتبر با ارائه نکات و ایده هایی در مورد پارچه ها، سعی دارند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنند. اگر قصد خرید آنلاین پارچه عمده را دارید باید بدانید، سایت فروشگاه می تواند اطلاعات زیادی در مورد فروشنده به شما بدهد. یک سایت خوب، جامع با درج مشخصات و ویژگی های پارچه می تواند فروشگاهی قابل اعتماد برای شما باشد.

بسیاری از فروشگاه های آنلاین با انتشار مطالب تکمیلی در سایت یا وبلاگ خود، روند خرید را برای شما آسان می کنند. به عنوان مثال مجله فروشگاه آنلاین پارچه نگار، منبع خوبی برای آشنایی با ترفندهای دوخت پارچه های مختلف است. در این مجله آنلاین می توانید ایده های مختلفی برای دوخت پارچه های گوناگون نیز ببینید.

6 نکته کاربردی در خرید عمده پارچه

خرید عمده پارچه

در قسمت های مختلف این مطلب سعی کردیم به شما اطلاعات کامل و جامعی در مورد خرید عمده پارچه بدهیم. در ابتدا در مورد اهمیت و مزایای خرید عمده پارچه صحبت کردیم. در ادامه نیز به نکاتی که باید در هنگام خرید آنلاین به خاطر داشته باشید، پرداختیم. در این قسمت قصد داریم به چند نکته ظریف و کاربردی اشاره کنیم. در واقع با در نظر داشتن این نکات می توانید به عنوان یک خریدار حرفه ای به عمده فروشی پارچه مراجعه کنید.

به برند پارچه توجه کنید

هنگام خرید عمده پارچه به برند پارچه توجه کنید. معمولا تنها باندی که دور طاقه پیچیده شده معیار انتخاب افراد است. اگر این باند کیفیت لازم را ندارد یا با بسته بندی همخوانی ندارد، باید به آن شک کنید. بد نیست در نظر داشته باشید، هیچ شرکت معتبری با چسب برند خود را روی طاقه نمی چسباند.

نکته مهمتر این است که طاقه پارچه باید به صورت پلمپ شده به دست شما برسد. بسیاری از شرکت ها برای حفظ اصالت کالای خود، برند خود را در حاشیه پارچه چاپ می کنند. به عنوان یک خریدار حرفه ای، باید به این نکات و نوع بسته بندی پارچه ها توجه کنید.

به گرماژ پارچه دقت کنید

حتما به عنوان یک مبتدی این سوال برای شما مطرح می شود که گرماژ پارچه چیست؟ گرماژ یا همان وزن پارچه می تواند فاکتوری تعیین کننده در کیفیت یک پارچه باشد. در واقع شما می توانید بر اساس گرماژ و عرض پارچه، میزان متراژ یک طاقه پارچه را محاسبه کنید. وزن پارچه بسته به الیافی که در آن به کار می رود، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در ضخامت پارچه نیز موثر است. علاوه بر این، وزن های مختلف یک پارچه می تواند بر کارایی و قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد.

ضمانت نامه بخواهید

اگر عمده فروش پارچه ادعا می کند که پارچه مورد نظر دچار رنگدهی یا آبرفت نمی شود، از او ضمانت نامه بخواهید. به طور کلی برای یافتن یک فروشنده امین و معتبر بد نیست به راحتی اعتماد نکنید. می توانید در ابتدای همکاری بابت هر ادعایی از فروشنده مدرک معتبر یا تضمین بخواهید. با در نظر داشتن این نکته در طولانی مدت خواهید دید که کمتر با فروشندگان متقلب رو به رو می شوید. در صورت خرید طاقه ای پارچه، تاکید کنید که به عنوان خریدار مسئولیتی در مورد زدگی پارچه در وسط طاقه ندارید. بهتر است از فروشگاه هایی خرید کنید که در صورت مشکل دار بودن پارچه، بتوانید آن را مرجوع کنید.

متر کنید

اگر تعداد زیادی طاقه پارچه خریداری می کنید، بد نیست به صورت رندوم بعضی از آنها را متر کنید. در بعضی موارد ممکن است متراژ طاقه با متراژ قید شده روی آن متفاوت باشد. با متر کردن بعضی از طاقه ها به صورت رندوم می توانید از ضرر و زیان خود جلوگیری کنید. البته انجام این کار برای همه طاقه ها لازم نیست، مخصوصا اگر فروشنده و برند پارچه را می شناسید.

نظر شما