شناسهٔ خبر: 56145710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

راهنمای خرید داکت اسپلیت

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که معمولاً در محیط‌های اداری، تجاری و همچنین مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت‌هایی از قبیل تنظیم سرمایش و گرمایش، هزینه و میزان مصرف برق، پوشش بخش وسیعی از محیط، امکان کانال کشی و قابلیت‌های مخفی‌سازی در سقف کاذب ساختمان‌ها سبب شده تا این سیستم تهویه در شرایطی بیشتر از کولر گازی مورد توجه افراد قرار بگیرد. قبل از خرید این سیستم تهویه باید با نکات و معیار‌های اصلی خرید انواع داکت اسپلیت آشنا شوید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به بررسی معیار‌ها و شاخص‌های مهم در خرید این سیستم تهویه می‌پردازیم.  

برند تولید‌کننده داکت اسپلیت

شاید مهمترین معیار در خرید انواع داکت اسپلیت، برند تولید‌کننده باشد که مهم و حائز اهمیت است. در حال حاضر برند‌های خارجی زیادی این سیستم تهویه را در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند و در داخل کشور نیز این محصولات قابل خرید هستند. همچنان ذهنیت برتر بودن کالای خارجی نسبت به کالای تولید داخل برای اکثر خریداران وجود دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر برند‌های تولید‌کننده داخلی داکت اسپلیت توانسته‌اند با استفاده از جدیدترین متد‌های تولیدی و استفاده از قطعات و متریال درجه یک، محبوبیت و فروش بیشتری را در بازار از آن خود کنند. در نتیجه در حال حاضر خرید داکت اسپلیت ایرانی اولویت داشته و گزینه مناسب‌تری برای یک انتخاب مطمئن و خوب به حساب می‌آید.  

images_1662969008.png

ظرفیت مناسب داکت اسپلیت

یکی از معیار‌های اصلی هنگام خرید انواع داکت اسپلیت ظرفیت است. به طور کلی هر داکت اسپلیت ظرفیت مشخصی دارد که بسته به فاکتور‌هایی از قبیل شرایط آب و هوایی و متراژ محیط مشخص می‌شود. اگر شما نتوانید دستگاهی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید، به داکت اسپلیت فشار وارد می‌شود و در کوتاه مدت شاهد فرسودگی و خرابی آن خواهید بود. باید توجه داشته باشید یکی از دلایل اصلی که سبب می‌شود سیستم تهویه نتواند محیط را به درستی خنک کند همین ظرفیت نامناسب است. باید توجه داشته باشید یکی از دلایل اصلی که سبب می‌شود سیستم تهویه نتواند محیط را به درستی خنک کند، ظرفیت نامناسب است. پس قبل از خرید، بهتر است درباره نحوه تعیین ظرفیت دستگاه مطابق با محیط خود مطالعه کافی داشته باشید.  

سطح صدا داکت اسپلیت

دیگر معیاری که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید سطح صدای دستگاه است. همانطور که در ابتدا گفتیم امکان کانال کشی داکت اسپلیت و تعبیه آن در بالای سقف کاذب محیط‌های مختلف وجود دارد. در چنین حالتی اگر داکت اسپلیت صدای زیادی را از خود تولید کند باعث سلب‌آسایش و آرامش شما می‌شود و احتمالا برایتان آزار‌دهنده خواهد بود. باید توجه داشته باشید عوامل مختلفی از قبیل نحوه نصب، میزان تراز بودن یونیت داخلی، متراژ کانال و… در میزان صدای تولیدی این سیستم تهویه دخیل هستند.  

به منظور جلوگیری از افزایش صدای تولیدی دستگاه به نکات زیر توجه داشته باشید:  

  • پیشنهاد می‌شود که یونیت خارجی در پشت بام تعبیه شود 
  • داکت اسپلیت‌هایی که جنس بلور فن یونیت داخلی آن‌ها پلاستیکی باشد صدای کمتری را تولید می‌کنند 
  • در صورت مواجهه با صدای بلند دستگاه بهتر است ابتدا تراز بودن یونیت داخلی را چک کنید 
  • در صورت کانال کشی بهتر است از کانال‌های فلکسیبل استفاده کنید چون صدای کمتری را ایجاد می‌کنند 

ابعاد مناسب داکت اسپلیت

ابعاد دستگاه نیز دیگر معیار مهم در هنگام خرید به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که داکت اسپلیت نباید ابعادی بزرگتر از ابعاد زیرساخت شما داشته باشد. به طور کلی به هر نسبت که ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، طول و عرض و ارتفاع کندانسور و کمپرسور دستگاه نیز افزایش می‌یابد. همچنین باید بدانید که دستگاه‌های تولیدی برند‌های مختلف از لحاظ ابعاد یکسان نیستند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که داکت اسپلیت‌های خارجی معمولاً کشیده و داکت اسپلیت‌های ایرانی ارتفاع بیشتری دارند.  

خدمات پس از فروش داکت اسپلیت

به عنوان آخرین معیار مهم در خرید دستگاه تهویه داکت اسپلیت باید به خدمات پس از فروش اشاره کنیم که بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که دستگاه خریداری شده فاقد خدمات پس از فروش و گارانتی باشد، در صورت بروز خرابی و مشکلات مختلف، احتمالا به سختی می‌توانید دستگاه خود را برای تعمیر به مراکز دیگری تحویل دهید. وجود خدمات پس از فروش سبب می‌شود در صورت نیاز، تعمیر و تعویض قطعات دستگاه به صورت تخصصی و زیر نظر کارشناسان مجرب نمایندگی برند تولید‌کننده انجام شود. درنتیجه خیالتان از بابت سطح کیفی خدمات تعمیراتی و همچنین سهولت در دریافت خدمات راحت خواهد بود.  

دریافت مشاوره خرید داکت اسپلیت 

در هنگام خرید این سیستم تهویه به نکات ذکر شده توجه داشته باشید تا بتوانید انتخابی دقیق و مطابق با سطح نیاز خود داشته باشید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و خرید داکت اسپلیت ایرانی نیز می‌توانید به سایت دانا تهویه مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با شرکت تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره پیش از خرید محصولات تهویه‌ای بهره‌مند شوید.  

نظر شما