شناسهٔ خبر: 56133889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراقب آگهی‌های استخدام و کاریابی باشید

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از آگهی‌های کاریابی درج شده در فضای مجازی توسط کلاهبرداران و مجرمین اینترنتی ایجاد می‌گردد لذا کاربران باید با حساسیت بیشتری با این آگهی‌ها برخورد نمایند.

صاحب‌خبر -

 پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتا انتظامی استان درباره شیوه‌های جدید کلاهبرداری سایبری و با اشاره به آگهی‌های استخدام و کاریابی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود، اظهار داشت: درج آگهی استخدام و کاریابی در سایت‌های مختلف بسیار مفید است، زیرا هم شخص کارآفرین می‌تواند به افراد توانا دسترسی پیدا نمایند و هم افراد توانا می‌توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند، ولی متاسفانه مجرمین اینترنتی با ورود به این حوزه برای کارجویان ایجاد دردسر می‌نمایند.

وی ادامه داد: در یکی از روش‌های مورد استفاده مجرمین، فرد مجرم ابتدا اقدام به درج آگهی کاریابی با وعده کسب درآمد روزانه بالغ بر دویست هزار تومان یا بیشتر می‌نماید.

سرهنگ کیخا ادامه داد: هنگامی که قربانیان به فرد درج کننده آگهی تماس می‌گیرند، متوجه می‌شوند تنها کاری که باید انجام دهند ثبت‌نام در سایت‌های فروش کالا، ارز دیجیتال و ... و خرید اینترنتی از آن‌ها با پول واریزی فرد آگهی دهنده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: قربانیان با توجه به ساده بودن این کار فریب خورده و کار را می‌پذیرند که پس از چند روز حساب بانکیشان مسدود و به عنوان متهم به کلاهبرداری اینترنتی شناخته می‌شوند، زیرا مجرمین از حساب‌های دیگران سرقت، وجه را به حساب قربانیان واریز و کالا را دریافت کرده‌اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: کاربران با حساسیت آگهی‌های استخدام و کاریابی را بررسی نمایند و از پذیرش مشاغلی که وعده‌های فریبنده می‌دهند، خودداری نمایند. همچنین حتما آدرس شرکت فرد آگهی دهنده را گرفته و به همراه یک یا دو نفر به دفتر آن شرکت مراجعه و از صحت و مجوز کار شرکت مطمئن شوند.

سرهنگ کیخا در پایان خاطر نشان کرد: کارجویان گرامی به هیچ وجه اسکن مدارک هویتی خود را برای افرادی که نمی‌شناسند ارسال نکنند، زیرا ممکن است با این مدارک اقدامات مجرمانه صورت پذیرد؛ شایان ذکر است کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

نظر شما