شناسهٔ خبر: 56101083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

سوپرلیگ فوتسال بانوان کشور شروع شد

اولین پیروزی نماینده مشهدی‌ در سوپرلیگ رقم خورد.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سوپرلیگ فوتسال بانوان کشور به‌عنوان بالاترین سطح مسابقات این رشته در بخش بانوان روز جمعه با برگزاری چهار دیدار افتتاح شد. در این دوره قرار است هشت تیم برتر ایران با یکدیگر رقابت کنند و دیگر خبری از تیم‌های پایین‌جدولی نیست. تیم‌های دیگر قرار است از پاییز در قالب لیگ‌برتر به میدان بروند.

نصر، مشهدی‌ترین تیم سوپرلیگ

در اولین هفته از رقابت‌های سوپرلیگ، تیم‌ها از ترکیب‌های جدید خود رونمایی کردند و تیم‌های برتر فصل گذشته توانستند در اولین گام پیروز ظاهر شوند. با وجود اینکه خبری از تیم مشهدی در سوپرلیگ نیست، قرار است مشهدی‌ها در همان لیگ‌برتر به حضور خود ادامه دهند، اما چهره‌های مشهدی در بین هشت تیم برتر کشور دیده می‌شوند که شامل بازیکن و مربی می‌شوند. مطرح‌ترین آن‌ها فاطمه شریف است که مانند فصل گذشته هدایت تیم نصر فردیس را برعهده دارد.

اما او امسال مربی بدن‌ساز مشهدی را که همیشه در تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در کنار خود داشت هم جذب کرده است و سولماز عظیمیان در کنار شریف روی نیمکت نصر فردیس می‌نشیند. امسال طناز آرمات، فوتسالیست مشهدی، نیز پیراهن این تیم را به‌تن می‌کند. به‌جز این افراد، امیر حسینی والیبالیست مطرح مشهدی، هم در کادر مدیریتی تیم نصر فردیس قرار گرفته است و امسال با این تیم همکاری می‌کند. به‌این‌ترتیب، نصر فردیس را می‌توان مشهدی‌ترین تیم سوپرلیگ دانست. سارا شیربیگی و مرضیه توفیقی‌نسب، بازیکنان اسبق تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، نیز با نصری‌ها قرارداد بسته‌اند.

در اولین بازی، شاگردان شریف باید در خانه از تیم هیئت فوتبال نطنز میزبانی می‌کردند. اصفهان پیش از شروع فصل، امتیاز تیم بوتاپارس ایرانیان را خریده بود و اولین حضورش را در لیگ فوتسال بانوان تجربه می‌کند. در پایان این بازی، تیم نصر فردیس البرز، نایب قهرمان فصل گذشته، توانست ۳ بر ۱ هیئت فوتبال نطنز را شکست دهد.
در راه کسب نخستین برد فصل البرزی‌ها، سارا شیربیگی در دقیقه۲۱ توانست دروازه حریف را باز کند تا زننده اولین گل تیمش در لیگ جدید لقب بگیرد. تا اواخر وقت بازی و تا دقیقه۳۶ کابوس نطنزی‌ها کامل شد و اختلاف به عدد سه رسید. الناز آرمات و سپس نسترن مقیمی گل‌زن بابلی نصر گل‌زنی کردند تا خیال شاگردان شریف از پیروزی در جدال نخست راحت شود. گل‌زنی مریم چرخاوی برای هیئت نطنز در دقیقه۴۰ پایان‌بخش جدال دو تیم در اولین هفته سوپرلیگ فوتسال زنان بود. نصر فردیس بدین ترتیب فصل را با برد آغاز کرد.

بازگشت رؤیا کلاتی به لیگ با پیکان

اما قهرمان فصل گذشته و مدافع عنوان قهرمانی یعنی پیکان نیز کارش را با پیروزی آغاز کرد. نکته قابل‌توجه از پیکان جذب یک بازیکن مشهدی است؛ رؤیا کلاتی بازیکن گل‌زن مشهدی که فصل قبل در لیگ‌برتر غایب بود، امسال به پیکان بازگشته است. کلاتی در سه‌چهار فصل قبل توانسته بود یکی از مؤثرترین و باارزش‌ترین بازیکنان تیم شهرش در لیگ‌برتر باشد و حالا تنها بازیکن مشهدی تیم نیلوفر اردلان است.

روز جمعه پیکان در اولین بازی میزبان تیم همشهری خود فرهان ملارد بود که شهرآورد تهرانی‌ها محسوب می‌شد و در نهایت با نتیجه پرگل ۵بر۳ به‌سود پیکان به پایان رسید تا تیم نیلوفر اردلان فصل جدید را با برد آغاز کند. مهتاب بنایی و فاطمه تراهی برای پیکان دبل کردند. مهسا علی مددی هم یک گل وارد دروازه فرهان کرد. مهتاب بنایی درحالی در این بازی دو گل زد که فصل گذشته بازیکن نصر فردیس بود و در اولین بازی با پیراهن تیم جدیدش درخشید. ملیحه فنایی، مریم حکمتی و مبینا آقایی گل‌زنان فرهان ملارد در این بازی بودند، اما سه گل برای گرفتن امتیاز از تیم پرمهره پیکان کافی نبود.

ردپای مربی مشهدی روی نیمکت شیرازی‌ها

مس رفسنجان و پویندگان فجر شیراز هم در اولین دیدار فصل خود در سالن دانشگاه پیام‌نور شهر رفسنجان در مقابل یکدیگر ظاهر شدند، اما میزبان اجازه شگفتی‌سازی به حریف شیرازی نداد و مس ۷ بر ۲ به پیروزی رسید. نکته قابل‌توجه، سرمربی پویندگان فجر شیراز است که روز‌های پایانی مردادماه مهناز مرادی، سرمربی مشهدی تیم چیپس کامل مشهد، در فصل قبل به‌عنوان سرمربی شیرازی‌ها در سوپرلیگ اعلام شد. هرچند در فضای‌مجازی او این روز‌ها در کنار تیم باشگاهی و پایه خود یعنی رضوان مشهد دیده می‌شد.

با این حال، بازی روز جمعه دو تیم مس و فجر به‌نفع مس با یک گل‌به‌خودی در دقیقه۵ آغاز شد. سه دقیقه بعد شیوا عزیزی برای فجر گل‌زنی کرد. زهرا احمدی‌زاده در دقیقه۱۲ توانست دروازه حریف را باز کند و اولین گل مس را در لیگ هجدهم به کارنامه خود اضافه کند. هنوز چند دقیقه از نتیجه ۲بر۱ نگذشته بود که مس رفسنجان به عدد چهار رسید؛ ابتدا یاسمن پاکجو در دقیقه۱۷ و سپس عاطفه حسنخانی در دقیقه۲۱ گل‌زنی کردند. یک دقیقه بعد فجری‌ها با مریم زارع نتیجه را نزدیک‌تر کردند، اما این زهرا پیله‌ور بود که با دو گل دیدنی در دقایق۳۲ و ۳۶ همه‌چیز را به‌نفع شاگردان عاطفه رضایی پیش ببرد. مانیا حسینی هم آخرین گل را در دقیقه۳۹ به‌سمت دروازه صنعت فجر شیراز روانه کرد. این پیروزی پرگل، مسی‌ها را در هفته اول سوپرلیگ به صدر جدول رساند.

شکست سرمربی تیم‌ملی در شهرآورد خوزستان

خوزستانی‌ها نیز در گام اول شهرآورد داشتند؛ جایی که حفاری اهواز به‌مصاف پالایش نفت آبادان رفت، اما سرمربی تیم‌ملی و تیمش شکست سنگینی از برزیلی‌های لیگ متحمل شدند و پالایش ۴ بر ۱ پیروز شد. شکست حفاری در این بازی به‌دست خودی‌ها رقم خورد. فرشته خسروی، سهیلا ملمولی و فاطمه رحمتی بازیکنان سابق حفاری بودند که امروز عامل شکست همان تیم سابق شدند. حفاری خوزستان درحالی لیگ را آغاز کرده است که شرایط مناسبی ندارد.

این تیم از ۱۰شهریور یعنی فقط هشت روز پیش از مسابقه تمریناتش را آغاز کرد و قرارداد سرمربی آن، فروزان سلیمانی، نیز سه روز قبل امضا شد. مشکلات حفاری پس از موضوع انصراف از سوپرلیگ و سپس توافق با مناطق نفت‌خیز جنوب و بازگشت به جدول مسابقات همچنان ادامه دارد، چنان‌که این تیم حتی درباره سالن محل تمرین هم مشکل دارد.

نظر شما