شناسهٔ خبر: 56003288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کمتر از 10 روز تا آغاز مسابقات جهانی 2022 صربستان

آمادگی آزادکاران برای کسب عنوان قهرمانی جهان دنیای کشتی در انتظار نبرد یزدانی و تیلور است

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به آمادگی بالای ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهانی گفت: هیچ نگرانی بابت آمادگی بدنی کشتی‌گیران نداریم.

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-

مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 با حضور بیش از 800 کشتی‌گیر در دو بخش مردان و زنان از شنبه 19 شهریور ماه تا 27 شهریور ماه در «استارک آرنا» بلگراد پایتخت صربستان آغاز می‌شود. شروع این رقابت‌ها در شرایطی است که روسیه و بلاروس غایبان بزرگ مسابقات امسال به حساب می‌آیند.
تیم‌های ملی کشتی ایران امسال با ترکیب زیر در مسابقات شرکت می‌کند:
تیم ملی کشتی فرنگی:
وزن 55 کیلوگرم: پویا دادمرز، 60 کیلوگرم: مهدی محسن نژاد،63 کیلوگرم: علیرضا نجاتی،67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی،72 کیلوگرم: محمدرضا مختاری،77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی،82 کیلوگرم: پژمان پشتام،87 کیلوگرم: ناصر علیزاده،97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی،130 کیلوگرم: امین میرزازاده
تیم ملی کشتی آزاد:
وزن 57 کیلوگرم: علیرضا سرلک، وزن 61 کیلوگرم: رضا اطری،وزن 65 کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی،وزن 70 کیلوگرم: امیر محمد یزدانی،وزن 74 کیلوگرم: یونس امامی،وزن 79 کیلوگرم: محمد نخودی،وزن 86 کیلوگرم: حسن یزدانی،وزن 92 کیلوگرم: کامران قاسمپور،وزن 97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان،وزن 125 کیلوگرم: امیرحسین زارع.
برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 به شرح زیر است:
کشتی فرنگی:
19 شهریور (10 سپتامبر): مقدماتی اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم
پویا دادمرز، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و ناصر علیزاده 4 ملی‌پوش اول ایران در مسابقات جهانی هستند.
20 شهریور (11 سپتامبر): مقدماتی اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم به همراه فینال و رده‌بندی اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم
در روز دوم نیز علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و محمدهادی ساروی روی تشک خواهند رفت.
21 شهریور(12 سپتامبر): مقدماتی اوزان 60 و 130 کیلوگرم به همراه فینال و رده‌بندی اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم
مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده دو نماینده ایران در روز سوم محسوب می‌شوند.
22 شهریور (13 سپتامبر): فینال و رده‌بندی دو وزن 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی
کشتی آزاد:
24 شهریور (15 سپتامبر): مرحله مقدماتی اوزان 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم
در این 4 وزن امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع ملی‌پوش ایران هستند.
25 شهریور (16 سپتامبر): مرحله مقدماتی اوزان 57، 74 و 92 کیلوگرم به همراه فینال 4 وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم
درروز دوم مسابقات جهانی علیرضا سرلک، یونس امامی و کامران قاسم‌پور نماینده کشورمان هستند.
26 شهریور (17 سپتامبر): مرحله مقدماتی سه وزن 61، 65 و 97 کیلوگرم به همراه فینال سه وزن 57، 74 و 92 کیلوگرم
در سه وزن آخر نیز رضا اطری، رحمان عموزاد و محمدحسین محمدیان در مرحله مقدماتی روی تشک خواهند رفت.
27 شهریور (18 سپتامبر): فینال و رده‌بندی اوزان 61، 65 و 97 کیلوگرم
آمادگی بالای آزادکاران ایران
مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه شروع این رقابت‌ها در مصاحبه‌ای از آمادگی بدنی فوق‌العاده آزاد کاران ایران خبر داد. میرعمادیان در گفت‌و‌گویی با ایسنا اظهار داشت: تمرینات بسیار پرفشاری را در اردوی قبل پشت سر گذاشتیم تا جایی‌که ضربان قلب بچه‌ها به ۲۲۰ تا ۲۳۰ رسید. خوشبختانه همه ملی‌پوشان در تست‌های بدنی بسیار عالی بودند و در تست دوومیدانی نیز خیلی خوب جواب دادند. به عنوان مثال یکی از کشتی‌گیران که قبلا نهایتا ۱۰۵ کیلو پرس سینه می‌زد در تمرینات ۱۳۵ کیلوگرم زد. تست‌های بچه‌ها خیلی ما را امیدوار کرد تا جایی که بچه‌ها حتی از شرایط المپیک هم فراتر رفتند و به همین دلیل فشار تمرینات را کم کردیم.
مربی تیم ملی کشتی آزاد، در پاسخ به این سؤال که آیا آسیب‌دیدگی در میان ملی‌پوشان وجود دارد یا خیر، گفت: خدا را شکر آسیب‌دیدگی نداریم‌، البته یک‌سری از نفرات دچار آسیب‌دیدگی‌های جزئی هستند که در کشتی طبیعی است و جای نگرانی ندارد. تنها نگرانی ما این است که با توجه به اینکه نزدیک فصل پاییز می‌شویم بابت بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی نگران بچه‌ها هستیم.
میرعمادیان درباره انتظارات از تیم ملی کشتی آزاد برای کسب عنوان قهرمانی جهان در غیاب روسیه، اظهار کرد: صد در صد تمام برنامه ما نیز بر روی کسب عنوان قهرمانی جهان قرار داشته است. سال گذشته زمان کمی داشتیم و فشردگی مسابقات المپیک و جهانی بود اما اینبار فرصت خوبی داریم. وضعیت بچه‌ها به گونه‌ای است که ما اصلا بابت آمادگی بدنی نگرانی نداریم و تنها نگرانی ما با توجه به نزدیکی پاییز، بیماری‌های عفونی و ویروسی مثل آنفلوآنزا و... است که البته به طور مرتب با دکتر متخصص عفونی در تماس هستیم تا بچه‌ها دچار مشکل نشوند.
وی در پایان درباره رقابت نزدیک با آمریکا برای کسب عنوان قهرمانی جهان، گفت: آمریکا تیم یکدست و آماده‌ای دارد که با توجه به جدول، اکثر آنها در فینال به کشتی‌گیران ما برخورد می‌کنند. اگر با همین فرمان جلو برویم بابت آمادگی بدنی نگرانی مقابل آنها نداریم و مطمئن باشید نتیجه استثنایی در صربستان بدست می‌آوریم. مردم به حق انتظار زیادی از کشتی آزاد دارند و امیدوارم با کسب بهترین نتایج بار دیگر دل مردم ایران را شاد کنیم.
پیش‌بینی اتحادیه جهانی کشتی
از نبرد بزرگ
دیروز هم اتحادیه جهانی کشتی با انتشار پستی از حسن یزدانی نابغه کشتی ایران با اشاره به احتمال رویارویی وی با دیوید تیلور آمریکایی در رقابت‌های بلگراد نوشت: «نابغه کشتی آزاد ایران و جهان در مسابقات جهانی بلگراد بدنبال کسب چهارمین طلای خود در پیکارهای جهانی است. یزدانی پیش از این در مسابقات پاریس ۲۰۱۷، نورسلطان ۲۰۱۹ و اسلو ۲۰۲۱ موفق به کسب نشان طلای قهرمانی جهان شده بود.یزدانی همچنین در پیکارهای جهانی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ توانست مدال نقره و برنز را کسب کند.
حسن یزدانی با کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو خود را به جامعه کشتی معرفی کرد و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز کمتر از ۲۰ثانیه با مدال طلا فاصله داشت که مغلوب تیزهوشی دیوید تیلور شد. یزدانی و تیلور تاکنون چهار بار برابر هم قرار گرفتند که نتیجه آن سه پیروزی برای تیلور و یک پیروزی سهم یزدانی بوده است. بلگراد پنجمین دوئل این ۲ آزادکار قدرتمند کشتی جهان است.
یزدانی تاکنون پنج دوره در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده است که حاصل آن سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز بوده است. از نکات جالب مسابقات یزدانی کسب مدال طلا در ۲ سال یکبار بوده است که به نظر می‌رسد که یزدانی در بلگراد علاوه‌بر تیلور باید با این آمار منفی مبارزه کند. زیرا آمار گذشته حکایت از آن دارد که یزدانی بعد از طلای جهانی نتوانسته از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
۲ غول‌ کشتی آزاد جهان در بلگراد در حالی به هم می‌رسند که در این دوره روس‌ها نماینده‌ای ندارد و این می‌تواند فرصتی برای تیلور و یزدانی باشد تا بتوانند به راحتی در دیدار نهایی برابر هم قرار گیرند. تیلور ۳۱ ساله با تجربه سه برد برابر یزدانی بدنبال چهارمین طلای خود است و یزدانی نیز با استفاده از تاکتیک و قدرت جوانی می‌رود تا به یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران تبدیل شود.»

نظر شما