شناسهٔ خبر: 55971851 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد؛

تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی از چشم‌اندازهای اصلی دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: گرچه وزارت بهداشت وظایف متنوعی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و ... بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته است اما به نظر می‌رسد تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی باید از چشم‌اندازهای اصلی دانشگاه‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گناباد، دکتر رضا احمدی این مطلب را در کارگاه آموزشی دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سالن ابن‌سینا این دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد و افزود: وقتی صحبت از دانشجو می‌شود یعنی عزیزانی که با تربیت صحیح در آینده‌ای نه چندان دور باید کشور به دستان توانمند آنها اداره شود.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که جمعیت دانشجویی آگاه می‌تواند به طور مستقیم در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشد همان طوری که این مساله را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دیدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: مسائل مرتبط با حوزه دانشجویی و صیانت از جایگاه و منزلت رفیع دانشجویان همواره یکی از محورهای اصلی در کلام امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

دکتر احمدی تصریح کرد: پاسداشت این جایگاه و کمک به سالم و بانشاط نگه داشتن محیط های آموزشی از طریق ترغیب دانشجویان به حفظ کرامت دانشجویی و مقابله با بی نظمی و هنجارشکنی و نادیده گرفتن حقوق فردی و اجتماعی دیگران از اهداف تشکیل کمیته‌های انضباطی است.

تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی از چشم‌اندازهای اصلی دانشگاه‌ها است

وی دانشجویان را امانت‌هایی در دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین تکالیف شوراهای انضباطی دانشگاه‌ها آموزش قوانین و مقررات حاکم بر فضای دانشگاه به طور شفاف، روشن و قابل فهم به دانشجویان است که این کارگاه‌های آموزشی می‌تواند بستر مناسبی برای کمک به این مساله باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برخورد سطحی با تخلفات دانشجویی و صدور حکم بدون توجه به تبعات آن بر روابط خانوادگی و اجتماعی را ناپسند عنوان کرد و با تاکید بر دادرسی عادلانه و عالمانه، گفت: نقش شوراهای انضباطی باید پدرانه، روشنگرانه و دلسوزانه باشد.

دکتر احمدی با قدردانی از نقش موثر حجت الاسلام صادقی نسب در شورای انضباطی تجدید نظر، از تلاشهای خانم پورشافعی دبیر شورای انضباطی دانشگاه و آقای محدثی کارشناس این شورا در راستای کسب رتبه عالی شورای انضباطی دانشگاه در سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تشکر کرد.

تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی از چشم‌اندازهای اصلی دانشگاه‌ها است

نظر شما