شناسهٔ خبر: 55953819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز طرح کشوری "حامیم" نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان در بروجرد

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: طرح کشوری "حامیم" با حضور ۳۰۰ دانشجوی لرستانی در دانشگاه آیت الله بروجردی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام حبیب حاتمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان روز جمعه در حاشیه آیین افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران بروجرد گفت: طرح "حامیم" با هدف تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی به مدت یک هفته در بروجرد آغاز شد.
او اظهار داشت: از اهداف دیگر طرح "حامیم" امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها و استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و  استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد می‌باشد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان بیان کرد: مخاطبان طرح دانشجویان، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه‌های سراسر لرستان هستند.
حجت الاسلام حاتمی اضافه کرد: دانشجویان از ۶۰ دانشگاه استان لرستان به مدت یک هفته به صورت شبانه روزی به میزبانی دانشگاه آزاد و دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در بروجرد در این طرح شرکت می‌کنند.
مسوول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان گفت: از برنامه‌های اجرایی در طرح "حامیم" نشست‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور اساتید ملی و استانی و مسوولان ارشد لرستان از امروز جمعه آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه این طرح تاثیر گذاری بالایی در دانشگاه‌های استان لرستان خواهد داشت، ادامه داد: نشست با خانواده شهدا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آیت الله نیازی نماینده مردم در خبرگان رهبری، استاندار لرستان و نماینده، ولی فقیه در لرستان و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از برنامه دیگر خواهد بود.
دبیر اجرایی طرح "حامیم" نیز گفت: در طول اجرای طرح سه عنوان کتاب با عناوین اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری، همرزمان امام حسین (ع) و کتاب خط امام (ره) توسط اساتید برجسته تدریس خواهد شد.
حجت الاسلام محسن قربانی افزود: همچنین در اجرای این طرح چهار نشست معرفتی با عناوین جهاد تبیین، جنگ شناسی دانشجویی و مقایسه حکمرانی امیر المومنین (ع) در جمهوری اسلامی با موضوع دشمن شناسی و پاسخ به شبهات برگزار خواهد شد.
او  اظهار داشت: در طول این طرح کارگاه نقد فیلم و گسترش مبانی اسلامی با نمایش فیلم هناس، و کارگاه مدیریت نشریه و شبکه سازی نسل جوان انقلابی با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی طرح "حامیم" گفت: بازدید از صنعت و دستاورد‌های نظام در شهرستان با بازدید دانشجویان از صنعت نساجی و دارو سازی به عنوان برند ملی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما