شناسهٔ خبر: 55927998 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت:

فواید مثبت اندیشی برای دانشجویان پزشکی/مراکز مشاوره توسعه می یابد

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تشریح فواید مثبت اندیشی برای دانشجویان پزشکی از توسعه مراکز مشاوره در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عباس شیراوژن در افتتاحیه دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: ویژگی دنیای مدرن در یک صد سال اخیر فردگرایی و محدود کردن افراد بوده که باعث مشکلات روان در جوامع شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: این مشکلات در حوزه روان با رشد فضای مجازی و همچنین شیوع کرونا، افزایش بیشتری یافت.

شیراوژن تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل اینکه مخاطب اصلی آنان دانشجویان هستند و همچنین به دلیل طولانی بودن زمان تحصیل دانشجویان؛ مسلما نیاز بیشتری به دریافت خدمات مشاوره دارند.

وی افزود: براساس قانون، تکلیفی بر عهده وزارت بهداشت و علوم قرار گرفته است که باید مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشگاه ها راه اندازی شود، براین اساس مراکز مشاوره کنونی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تقویت و توسعه می یابد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مشاوره به رزیدنت ها و دستیاران گفت: مقوله ازدواج نیز از دغدغه های مهم دانشجویان پزشکی محسوب می شود.

وی با اشاره به ترویج مثبت اندیشی در جامعه که هم اکنون این مقوله دچار بحران هایی شده است، افزود: یکی از رموز افراد موفق، مثبت اندیشی است، و باید این مسئله در بین دانشجویان بیشتر ترویج و تمرین شود.

دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مدت سه روز؛ هشتم تا دهم شهریور ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

نظر شما